شناسهٔ خبر: 67282 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تغییر برنامه راه و شهرسازی در جابه‌جایی منازل کوی منبع آب

رضایی خوزستان مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای جابi جایی تعدادی از خانواده های ساکن در نقاط پرخطر کوی منبع آب اهواز برنامه ریزی این اداره کل تغییر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، رضا رضایی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار بود تعدادی از خانواده های ساکن در نقاط پرخطر کوی منبع آب اهواز در شهر جدید رامین ساکن شوند، برای انجام این جابجایی برنامه ریزی این اداره کل تغییر کرده است.

وی در این باره افزود: پس از نهایی شدن تصمیمات مربوط به جابجایی ساکنان باقی مانده در پهنه پرخط ، برنامه ریزی صورت گرفته اعلام می شود.

اختصاص زمین ۲۲ هکتاری سپیدار اهواز برای انجام ساخت ۸۱۱ واحد مسکونی ویژه

رضایی همچنین از آغاز مقدمات آماده سازی زمین ۲۲ هکتاری سپیدار اهواز برای انجام ساخت ۸۱۱ واحد مسکونی ویژه دیگر ساکنان در معرض خطر کوی منبع آب اهواز خبر داد و گفت: مشاور این پروژه تعیین شده و پس از انجام مراحل آماده سازی،سرمایه گذار عملیات اجرایی آن را آغاز می کند.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان خوزستان افزود: نحوه اجرای این پروژه توسط کمیته ای سه نفره متشکل از معاون عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شهردار کلانشهر اهواز مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد.

منبع آب اهواز از نخستین هسته های حاشیه ‌نشینی اهواز و در شرق این شهر واقع است. این منطقه در سال ۱۳۸۸ دارای وسعتی بیش از ۷۵۰ هزار مترمربع و جمعیتی حدود ۲۲ هزار نفر با یکهزار و ۱۷۰ خانوار بود.

مهر سال ۱۳۹۶ در این منطقه صخره ای بزرگ از یک تپه بر روی منازل ساخته شده در پایین آن سقوط کرد تا با تخریب ۲ باب منزل در این منطقه و مرگ ۲ کودک خردسال بار دیگر توجه مردم و مسئولان را به این منازل ناایمن جلب کند.

ساخت ‌و ساز غیر مجاز، نداشتن پروانه ساخت و سند قانونی، نارسایی خدمات شهری، آلودگی زیست‌ محیطی، بیکاری، اشتغال کاذب و ... از مشکلات این منطقه حاشیه نشین اهواز است.

کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی معتقد هستند که بافت های ناکارآمد شهری پهنه هایی از شهر هستند که درمقایسه باسایر پهنه های شهر از جریان توسعه عقب افتاده و به کانون مشکلات و نارسایی ها تبدیل شده اند.