شناسهٔ خبر: 6729 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

توضيحات مديرعامل شهر جديد پرديس درباره مشكلات ساكنان اين شهر جديد

کوزو مدیرعامل شهر جدید پردیس درباره تغییر مکانیابی فاز ۱۱ شهر جدید پردیس به دلیل خطر ریزش، نداشتن آسانسور پروژ هسا و بوی نامطبوع فاضلاب در یکی از فازهای پردیس توضحیاتی ارائه داد.

حسن ولی پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن ارائه توضیحاتی درباره تغییر مکانیابی فاز ۱۱ شهر جدید پردیس به دلیل خطر ریزش، نداشتن آسانسور پروژه هسا و بوی نامطبوع فاضلاب گفت: آقای مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اخیرا بازدیدی از شهر جدید پردیس داشت که در حین بازدید توضیحاتی درباره تغییر جانمایی فاز ۱۱ پردیس ارائه دادم.

وی درباره تغییر جانمایی فاز ۱۱ توضیح داد: جانمایی ۱۷ بلوک از این فاز در معرض پرتگاه قرار دارند و پیشنهاد جابجایی این بلوک‌ها را به کمیسیون ماده ۵ ارائه داده‌ایم. این موضوع طی نامه‌ای به شهرداری اعلام شد تا مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شود.

ولی پور گفت: ساخت این پروژه‌ها هنوز آغاز نشده و فقط مکانیابی این فاز تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره اعتراضات برخی متقاضیان پروژه ۱۸۲۰ واحدی فاز سه پردیس که «هسا» پیمانکار آن است نیز گفت: برخی از متقاضیان این بخش اعتراضاتی داشتند از جمله اینکه برخی از واحدها آسانسور ندارند. این موضوع درست است اما این پروژه در سال ۹۰ یا ۹۱ افتتاح و به متقاضیان تحویل شده است و زمانیکه متقاضیان ساکن شدند آورده خود را تکمیل نکردند. در حال حاضر متقاضیان پروژه هسا حدود ۱۲ میلیارد تومان به شرکت عمران شهر جدید پردیس بدهکار هستند و برخی از هزینه‌های آنها از طرف شرکت پرداخت شده است.

وی گفت: حدود ۳۰ بلوک از این فاز آسانسور ندارند و با توجه به اینکه مالکیت این فاز در اختیار بخش خصوصی است دولت به لحاظ قانونی نمی‌تواند در آن هزینه کند.

مدیرعامل شهر جدید پردیس افزود: یکسری اعتراضاتی هم نسبت به بوی نامطبوع فاضلاب از سوی برخی ساکنان مطرح بود. این پروژه حدود چهار سال قبل تحویل متقاضیان شد که شرکت عمران تعهدی نسبت به آن ندارد و از طرف شرکت آبفا باید پیگیری شود./

برچسب‌ها:

نظر شما