شناسهٔ خبر: 67304 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی:

وزیر راه و شهرسازی طرح توسعه فرودگاه بیرجند را کلنگ می‌زند/ افزایش بیش از ۴۰۰۰ متر مربع به فضای ترمینالی با صرف حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار

هادی سلامی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از کلنگ‌زنی طرح توسعه فرودگاه بیرجند با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در این طرح بیش از چهار هزار متر مربع به فضای ترمینالی فرودگاه اضافه خواهد شد.

هادی سلامی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کلنگ زنی طرح توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند در سفر وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت به بیرجند سفر کرده و این طرح را کلنگ خواهد زد. در این مراسم همچنین مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار خراسان جنوبی نیز حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در این طرح، حدود ۳ هزار و ۱۵۰ متر مربع در طبقه اول و هزار متر مربع در یک نیم طبقه احداث شده و مجموعا حدود چهار هزار و ۱۵۰ متر مربع به فضای ترمینالی فرودگاه اضافه خواهد شد. ضمن اینکه فضای فعلی ترمینال نیز مورد بهسازی قرار می‌گیرد.

سلامی با اشاره به اینکه ترمینال فعلی فرودگاه با احتساب ساختمان تکنیکال بلاک سه هزار متر مربع وسعت دارد، گفت: در حال حاضر در هنگام پذیرش همزمان چند هواپیما با مشکل تراکم مسافر در ترمینال مواجه هستیم. این مشکل خصوصا هنگام تداخل پروازهای داخلی و خارجی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر پروازهای حج تمتع و عتبات عالیات در فرودگاه بیرجند انجام می‌شود. در زمینه پروازهای حج تمتع، ایستگاه بیرجند با انتقال حدود سه هزار حاجی در رده دهم فرودگاه‌های کشور قرار دارد. تاکنون مساله تراکم جمعیت و تداخل مسافران داخلی و خارجی را با استفاده از پارتیشن‌های سیار مدیریت کرده‌ایم، اما با بهسازی ترمینال این مشکل مرتفع خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح در ۱۸ ماه انجام خواهد شد، گفت: مبلغ اولیه قرارداد حدود ۱۹ میلیارد تومان است که با احتساب ظرفیت ۲۵ درصدی قرارداد که به احتمال زیاد برای تجهیز موتورخانه استفاده خواهد شد، مجموعا حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است.

سلامی وضعیت زیرساخت‌های هوانوردی فرودگاه بیرجند را مطلوب توصیف کرد و افزود: طرح توسعه باند فرودگاه به تازگی انجام شده و از منظر ظرفیت اپرون و تجهیزات کمک ناوبری نیز کمبودی در فرودگاه بیرجند وجود ندارد.