شناسهٔ خبر: 67314 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن:

به روز رسانی دانش فنی دستاورد همکاری راه آهن با دانشگاه‌ها است

غضنفر فولادی رئیس کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن گفت : به روز رسانی دانش فنی و ارتقای ایمنی در بخش حمل و نقل ریلی کشور ، از دستاوردهای بزرگ همکاری های راه آهن با دانشگاه‌ها و مراکز علمی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، غضنفر فولادی با بیان اینکه نمی‌توان دستاوردهای مثبت همکاری راه‌آهن و دانشگاه علم و صنعت ایران را در یک دهه اخیر نادیده گرفت، افزود: برای حفظ ایمنی و ارتقای آن در حمل و نقل ریلی، همکاری صنعت حمل و نقل ریلی با دانشگاه ها و مراکز علمی اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به مزیت های برگزاری همایش ایمنی در راه آهن، آن را اقدامی مثبت جهت ترویج فرهنگ ایمنی در بین عموم و فعالان عرصه حمل و نقل ریلی دانست و گفت: در این همایش، مخاطب بسیاری از مسائل، عامه مردم و سایر سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل ریلی بودند و تلاش کردیم این مفهوم را به مردم منتقل کنیم که مقررات ایمنی در راه‌آهن ارتباط مستقیمی با آشنایی آن‌ها با فرهنگ ایمنی دارد.

رئیس کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن گفت: برخی از افراد قوانین مطرح در حمل و نقل ریلی را سخت‌گیرانه می‌دانند اما این مقررات به گونه‌ای تنظیم شده تا همه سطوح مختلف راه‌آهن بتوانند درک مشترکی از آن به تناسب نوع کار و شغل خود داشته و در حین کار با اجرای این مقررات موجب اطمینان خاطر بیشتری در سفرهای ریلی شوند.

وی افزود: معنا و مفهوم تمام قوانین و مقررات در صنعت حمل و نقل ریلی این است که همه از خطرات حوادث و سوانح ریلی آگاه و در این بخش با اجرای قوانین و مقررات روزآمد در ارتقا ایمنی نقش آفرینی کنند.

فولادی گفت: اصلاح قوانین با توجه به شرایط روز همواره مورد توجه مسئولان راه‌آهن قرار دارد و اخیراً کمیسیون عالی سوانح در نظر دارد در زمینه حمل و نقل و سیر و حرکت بازنگری و متناسب با شرایط و رژیم بهره‌برداری مقررات جامع، کامل و به روزی را ارائه کرده تا تمام ذی نفعان در ارایه خدمات مطلوب در چارچوب این مقررات با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند.

وی با بیان اینکه در فرایند ایمنی نظارت بر انجام امور محوله کارکنان و ماموران در راه‌آهن از اولویت مهمی برخوردار است، تصریح کرد: البته در اجرا و به‌کارگیری مقررات، نظارت‌های ما جدی و سخت‌گیرانه است تا بی‌توجهی به آن، منشأ بروز حادثه‌ای نشود.

برچسب‌ها: