شناسهٔ خبر: 67339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۷ کیلومتر بزرگراه به راه‌های ملایر افزوده می‌شود

صارمی ملایر رییس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: ساخت ۳۷ کیلومتر بزرگراه در محورهای ارتباطی سامن- بروجرد، ملایر- آورزمان به نهاوند و ملایر به توره در دست اجرا است که با اتمام این طرح ها بزرگراههای این شهرستان افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، "علیرضا صارمی"  اظهار داشت: بخش عمده ای از بزرگراه در محور ملایر به آورزمان و نهاوند به طول ۲۲ کیلومتر در حال اجرا است و ۹ کیلومتر در محور سامن به بروجرد و ۶ کیلومتر ملایر به توره است.

تخصیص۵۴۰ میلیارد ریال به  محور ملایر به آورزمان

وی افزود: در حال حاضر ۲۲ کیلومتر از محور ملایر به آورزمان و نهاوند در حوزه شهرستان ملایر با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده است که به زودی عملیات اجرایی آن به طور رسمی آغاز می شود.

رییس اداره راه و شهرسازی ملایر ادامه داد: طول مسیر ملایر، آورزمان به نهاوند ۴۲ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن در حوزه شهرستان نهاوند و ۳۲ کیلومتر در حوزه شهرستان ملایر است که بخش عمده ای از آن در حوزه نهاوند اجرا شده است.

صارمی گفت: با توجه به حادثه خیز بودن محور ملایر به آورزمان، امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات تا سال ۱۴۰۰ کل مسیر تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

رییس اداره راه و شهرسازی ملایر درباره بزرگراه سامن به بروجرد نیز بیان کرد: سال گذشته قطعه نخست این مسیر به طول ۶ کیلومتر به بزرگراه تبدیل و زیر بار ترافیک رفت و ۹ کیلومتر آن هم اکنون در دست اجرا است.

صارمی قرارداد اعتبار برای کل مسیر به طول ۱۵ کیلومتر را ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: از این مبلغ ۷۳ میلیارد ریال برای قطعه نخست اختصاص یافت و ۴۰ میلیارد ریال آن هنوز اختصاص پیدا نکرده و در حال پیگیری اخذ اعتبار هستیم.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم امسال چهار کیلومتر از ۹ کیلومتر در دست اجرای بزرگراه سامن به بروجرد را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

رییس اداره راه و شهرسازی ملایر با بیان اینکه ۶ کیلومتر از بزرگراه ملایر به توره هنوز باقی مانده است بیان کرد: طول این مسیر ۴۰ کیلومتر است که از ۶ کیلومتر باقیمانده، سه کیلومتر آن آسفالت شده و سه کیلومتر دیگر به دلیل داشتن معارض در باغ های جوراب و فروز هنوز اجرا نشده است.

پرداخت ۱۳۰ میلیارد ریال برای معارضان و مطالبات پیمانکاران

صارمی در پایان خاطرنشان ساخت: در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی پرداخت ۳۰ میلیارد ریال به معارضان به صورت نقدی و ۱۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات پیمانکاران این محور حد فاصل بهشت هاجر و دوراهی روستای بیژن آباد درخواست شد که مورد توافق قرار گرفت.