شناسهٔ خبر: 67353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای افزایش ضریب ایمنی انجام می شود؛

احداث سه پارکینگ اضطراری در محور قدیم قم – تهران

برقراری سرپرست راهداری و حمل ونقل جاده ای آزادراه و جاده قدیم قم - تهران گفت : در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد احداث سه باب پارکینگ اضطراری در محور قدیم قم – تهران در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم, حسین برقراری اظهار داشت:  درقالب طرحهای امانی، پروژه آرامسازی شامل: اصلاح شیب شیروانی ، رفع افتادگی شانه و تسطیح حریم راه درقطعه یک محور ترانزیتی قدیم قم – تهران به طول ۱۲ کیلومتر درحال اجراست.

وی نقش این پارکینگ‌ها را درکاهش حوادث جاده ای مهم ارزیابی کرد و درخصوص علت آن نیز گفت: با توجه به ترانزیتی بودن این محور که از ترافیک غالبا بالایی برخورداربوده  و بیش‌ترین خودروهای عبوری آن نیز، نیمه سنگین است، ضرورت احداث پارکینگ اضطراری در نقاط خاصی از آن به خوبی احساس می شود .

برقراری طول مسیر اجرایی پروژه را بیش از ۱۲ کیلومتر عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح افزون بر ۱۵ نفر عوامل راهدار با بهره مندی از ۱۱ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری بیش از ۸۰ هزار متر مکعب خاکبرداری شده است.

سرپرست راهداری و حمل ونقل جاده ای آزادراه و جاده قدیم قم – تهران اجرای طرح آرامسازی را درسطح راهها عنصری مهم دربحث تامین ایمنی جاده ای و نگهداری راهها برشمرد و توضیح داد : دراین طرح مواردی همچون اصلاح شیب شیروانی ، رفع افتادگی و تعریض شانه راه و تسطیح وپاکسازی حریم راه مورد توجه بوده که افزون بر ۲۰دهانه پل آبرو نیز که به دلیل سیلابهای بهاری گاها مسدود شده بودند بازگشایی شد.