شناسهٔ خبر: 67394 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر مطرح کرد:

جذب حداکثری ترافیک کالا در بندر خرمشهر/ بهره گیری از پژوهش و ظرفیت علمی دانشگاه ها/ استفاده از توان بخش خصوصی در بندر خرمشهر

جلسه مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: زمینه های توسعه و جذب حداکثری ترافیک کالا با بهره گیری از مقوله پژوهش و استفاده از توان بخش خصوصی را با شناسایی ظرفیت های بندر خرمشهر فعال تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورالله اسعدی در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر رابطه دانشگاه و صنعت را یک ضرورت دانست و افزود: ارتباط دانشگاه با صنعت در ایران دارای قدمتی چندین ساله است و مقدمه پیشرفت و توسعه کشور از دانشگاه ها است.

وی هدف از برگزاری این جلسه را  ارتقاء و توسعه راهکارهای مشترک علمی –پژوهشی میان اداره کل بندرو دریانوردی خرمشهر و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر عنوان کرد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: بندر خرمشهر سابقه طولانی در تجارت دریایی داشته و در سالهای قبل از انقلاب اسلامی ظرفیت پذیرش ۵ میلیون تن کالا در سال را داشت و در واقع  یکی از بزرگترین بنادر محسوب می شد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود بازسازی تمام  زیرساخت ها و استقرار تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری برای دستیابی به جایگاه پیش از جنگ تحمیلی نیاز است که در حوزه پژوهش تمام ساز و کار ها را به خدمت بگیریم و این مهم در دستور کار است.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم از وجود دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر که یکی از دانشگاههای توانمند است برای فعال سازی بیشتر پژوهش در بندر خرمشهر استفاده کنیم.

همچنین در ادامه لطف اله خواجه پور رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: در این دوران تحریم باید دست به دست هم دهیم و جلوی آسیب ها را بگیریم و مسئولیت دانشگاهها برای ایجاد شرایط مطلوب بیشتر می شود و تمام تلاش ما این است که در حد یک دانشگاه نسل سه عمل کنیم.

وی تصریح کرد: ارتباط دانشگاه علوم و فنون با بندر خرمشهر سابقه طولانی دارد و تاکنون چندین  تفاهم نامه های علمی پژوهشی و آموزشی میان بندر خرمشهر و دانشگاه منعقد شده است.

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: یکی از چالش هایی که با آن مواجه هستیم ،اشتغال فارغ التحصیلان است و در این زمینه در حال رایزنی با بخش خصوصی و نهادهای مختلف هستیم.