شناسهٔ خبر: 67409 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

استان های ساحلی خزر از فردا پنجشنبه گرم می شوند/ کاهش دما تا ۷ درجه در شمال شرق کشور

آب و هوا امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، دامنه‌های زاگرس جنوبی افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز چهارشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، دامنه‌های زاگرس جنوبی، نواحی مرکز، جنوب، جنوب شرق، بخش‌هایی از شمال شرق کشور و هرمزگان، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

امروز شدت بارش‌ها در شمال شرق تهران، شرق کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال هرمزگان، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب شرق سیستان و بلوچستان، قسمت‌های مرکزی و ارتفاعات کرمان دور از انتظار نیست و برخی مناطق این استان‌ها هم بارش تگرگ را تجربه خواهند کرد.

برای فردا پنجشنبه و جمعه تمرکز بارش در استان‌های واقع در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی، شمال غرب، نواحی مرکز، جنوب، جنوب شرق، بخش‌هایی از شمال شرق کشور و هرمزگان است.

روز شنبه و یکشنبه این وضعیت برای برخی نقاط در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی، شمال غرب، نواحی مرکز، جنوب، جنوب شرق کشور و هرمزگان وجود دارد.

طی امروز به علت وزش باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود. فردا و روز جمعه هم در شمال شرق کشور کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه‌ای رخ خواهد داد و از پنجشنبه هم استان‌های واقع در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما را تجربه می‌کنند.

بیشینه دما امروز در تهران به ۲۹ درجه بالای صفر رسید و در مقابل کمینه دمای ۱۹ درجه بالای صفر را تجربه خواهد کرد. آسمان پایتخت صبح امروز تا اوایل شب نیمه‌ابری در بعضی ساعات ابری با احتمال رعدوبرق با بارش و وزش باد بود و برای امشب هم این شرایط کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این انتظار وجود دارد که بیشینه دمای هوای تهران طی سه، چهار روز آینده بدون تغییر تا حداکثر یک درجه افزایش بین ۲۹ تا ۳۰ درجه بالای صفر باشد.

گرم‌ترین مرکز استان امروز اهواز با ۴۴ درجه بالای صفر بود و در مقابل خنک‌ترین مراکز استان هم بجنورد، رشت و گرگان با حداقل بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر بودند.

دما و شرایط جوی چند روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.