شناسهٔ خبر: 67447 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:

عدالت در حوزه حمل و نقل با تقویت قدرت انتخاب رانندگان محقق می شود

جلسه رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: نیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور حل مشکلات فعالان حوزه حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر به خصوص رانندگان زحمت کشی است که زمان زیادی را در شرایط سخت و دور از خانواده سپری می کند و عمدتا با مشکلاتی از قبیل لاستیک و همچنین عدالت در ارایه بار روبرو هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان  راهداری و حمل و نقل جاده ای عبدالهاشم حسن نیا؛معاون وزیر و رئیس  اين سازمان با اشاره به هدف والای سازمان برای رفع مشکلات و کمبودهای فعالان حوزه حمل و نقل کالا و مسافر اظهار داشت : هزینه ای بالغ بر۰ ۹۰ میلیارد ريال در سال گذشته جهت بیمه تکمیلی و خدمات پزشکی به رانندگان و خانواده آنان ارایه شده است.

وي افزود:سازمان راهداری کشور تلاش کرده است تا در حوزه بیمه تکمیلی و پرداخت هزینه پزشکی رانندگان و خانواده آنان اقدامات موثری را انجام دهد. از طرفی در بخش تامین لاستیک  از افرادی که توانایی واردات و تامین لاستیک را دارند حمایت می کنیم.

حسن نیا همچنین با تاکید بر اهمیت حوزه حمل و نقل بار و مسافر در اقتصاد کشور و معیشت مردم ادامه داد:عدالت ارایه بار از طرف شرکت هاف موضوعی است نظر قرار دارد. باید تلاش کنیم برای فقر زدایی از جامعه رانندگان، نقطه مقابل یعنی قدرت انتخاب را به آنها بدهیم .تلاش می کنیم سطح قدرت انتخاب رانندگان برای تعین بار بالا رفته و این مهم تحقق یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در پایان با اشاره به اهمیت استفاده از رکوردهای اطلاعاتی در حوزه راهداری و حمل و نقل کشور برای برنامه ریزی صحیح در اقدامات و اثرات آن گفت:

باید با مطالعات دقیق و بررسی اطلاعات به دست آمده پتانسیل و زمینه عدالت را بر بستر حمل ونقل کشور فراهم کنیم. در مسئله تن بر کیلومتر تاثیر مثبتی در قیمت های و رسیدن آن به سطح واقعی داشته است. با توجه به آمار به دست آمده ۶۹ درصد رشد در قیمت کرایه ها نسبت به تابستان سال گذشته با اجرای طرح تن بر کیلومتر اتفاق افتاده است که به عنوان نقطه قوت این طرح برای نزدیک شدن کرایه ها به میزان واقعی خوداست.