شناسهٔ خبر: 67478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح اولین سرای محله در منطقه کم برخوردار امت آباد آمل

سید محمد نظری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بهره برداری از اولین سرای محله درمنطقه کم برخوردار امت آباد آمل مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران, سید محمد نظری در حاشیه افتتاح این پروژه با اشاره به اینکه  خانه محله به عنوان بستری برای گسترش مشارکت شهروندان عمل می کند و مدیریت شهری را به شیوه از پایین به بالا و با صرف هزینه کم تر و بازدهی کارآمدی بیشتر امکان پذیر می کند خاطرنشان کرد :  سرای محله امت آباد در راستای کاهش مشکلات فرهنگی و همچنین توانمند سازی فرهنگی  صورت گرفته است.

وی افزود : با توجه به آنکه  مشارکت  دستگاه های ذیربط برای رسیدن به اهداف فرهنگی در راستای توسعه همه جانبه  ضروری می باشد  لذا  می توان با هماهنگی و مدیریت یکپارچه و استفاده از توان دستگاه های مختلف استانی و شهرستانی  در راستای کاهش مشکلات محلات مدنظر  گام برداشت.

نظری عنوان کرد :  خانه محله امت آباد آمل با هزینه ی اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و با  زیربنای ۶۰۰ متر مربع در دو طبقه با هدف ارائه آموزش های تخصصی و حرفه ای در زمینه های مختلف مشاوره ای ،بهداشتی هنری و .... در محله کم برخوردار از امت آباد آمل بعنوان محله هدف و طرح توانمندی سکونتگاه های غیر رسمی شهرستان آمل احداث شده است.

وی اظهار کرد :هدف از اجرای سیاست های سیاست های بازآفرینی شهری و برنامه های تجدید حیات شهری ،ارتقا شرایط کیفی زندگی در سکونت گاهها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها توسعه و بهبود  زیرساخت های شهری می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران  تصریح کرد : طبق برنامه ريزي های صورت گرفته  و هماهنگي  با متوليان شهرهاي مختلف استان در قالب ستادهای بازآفرینی شهری پایدار و گارگروه های تخصصی مرتبط ، شاهد تغييرات و تحولات خوبي در حوزه احداث فرهنگ سراها و  توسعه پایدار فرهنگی  باشيم

گفتنی است همزمان با افتتاح و بهره برداری از سرای محله امت آباد آمل پروژه کلنگ زنی  راه روستایی لاریجان پل نوا و روکش آسفالت وانا امیری و بهسازی نشل اندوار با حضور یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران  صورت پذیرفت.