شناسهٔ خبر: 67497 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت عمران و بهسازی شهری شركت بازآفريني شهري ايران خبر داد:

بررسی راهکارهای گسترش همکاری در حوزه بازآفرینی با سازمان شهرداری‌ها

بافت فرسوده مشهد معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نشست مشترکی راه‌های گسترش همکاری و تعامل بین دو دستگاه در حوزه بازآفرینی شهری را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران سید مجتبی علوی مقدم، اظهار داشت: ضرورت هماهنگی بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار به ویژه وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور برای اقدام مشترک در محلات هدف بازآفرینی شهری که در مجموع ۲۷۰۰ محله در سراسر کشور هستند، مورد تاکید قرار گرفت.

به گفته علوی مقدم، در این نشست بر نقش کلیدی و محوری شهرداری ها برای پیشبرد اهداف برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار تاکید شد.

او با اشاره به اینکه از آنجایی که آموزش سنگ بنای توسعه است، افزود: به همین دلیل بر اجرای کارگاه های آموزشی به صورت ملی، منطقه ای و استانی با محوریت بازآفرینی شهری برای شهرداری های سراسر کشور با همکاری دو دستگاه تاکید شد.

سرپرست معاونت عمران و بهسازی شهری شركت بازآفريني شهري ايران و تاکید کرد: علاوه بر این مقرر شد، نشست های مشترکی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به صورت منظم تشکیل شود. 

علوی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مباحث طرح شده در این جلسه، منطقه بندی بود. در این جلسه مطرح شد که اگر منطقه بندی های شرکت بازآفرینی شهری ایران و وزارت کشور یکسان باشد، پیشرفت و سرعت عملیات اجرایی در بافت های فرسوده و ناکارآمد افزایش خواهد یافت./