شناسهٔ خبر: 67517 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

معاونت توسعه مديريت و منابع نقش مهمی در رسيدن شرکت به اهدافش دارد/ضرورت ايجاد فرهنگ مشارکت و هم‎افزايی در شرکت فرودگاه‌ها

سیاوش امیرمکری رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در مراسم تکريم و معارفه معاونان پيشين و جدید توسعه مديريت و منابع این شرکت گفت: معاونت توسعه مديريت و منابع به عنوان يک حوزه پشتيبانی‌کننده از حوزه‎های عملياتی شامل عمليات فرودگاهی و هوانوردی است که می‌تواند بيشترين نقش را در اجرای برنامه‎های شرکت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در مراسم تکريم و معارفه معاونان پيشين و جدید توسعه مديريت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که امروز، ۲۸ اردیبهشت، با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران این معاونت برگزار شد، گفت: همکاری این معاونت با سایر بخش‎های شرکت می‎تواند موجب هم‎افزایی و روانسازی کارها شود و عدم هم‎افزایی و هماهنگی می‎تواند تاثیری منفی بر عملکرد شرکت بگذارد و موجب بروز نارضایتی در میان کارکنان و همچنین مسافران و مخاطبان شود.

وی با اشاره به اینکه ما باید ارائه خدمات بهتر و ایمن به شرکت‎های هواپیمایی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم، گفت: برای اینکار نیاز است که فرهنگ مشارکت و هم‎افزایی را در داخل شرکت ایجاد کنیم تا بر افزایش کیفیت خدماتمان به مشتریان تاثیر بگذارد. در این زمینه باید توجه ویژه‎ای به توسعه سرمایه انسانی و سپس تخصیص بهتر منابع به برنامه‎های شرکت داشته باشیم.

امیرمکری با اشاره به اینکه مدیران عالی شرکت باید امور را از طریق ساختار سازمانی شرکت و سلسله مراتب آن انجام دهند، گفت: در غیر این صورت روابط میان معاونت ها به مشکل بر می‎خورد و در عملکرد و خروجی آنها اثر منفی می‎گذارد. در دوره جدید مدیریت، ما با وجود ضعف‎هایی که در ساختار سازمانی داریم به آن پایبند خواهیم بود و برای اصلاح آن هم اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه طی سه ماه گذشته موضوع اصلاح اساسنامه شرکت توسط علی شورمیج پیگیری شده است، گفت: با توجه به مقدماتی که دیده شده است امیدواریم که در زمان بسیار کوتاه اصلاحات لازم انجام شود و با تصویب اساسنامه در هیات وزیران برای تهیه آیین‎نامه‎های اجرایی و دستورالعمل‎های مرتبط به خصوص در زمینه‎های استخدامی و رفاهی اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت‎های معاون پیشین توسعه مدیریت و منابع گفت: لازم می‎دانم که از زحمات و تلاش‎های آقای امامی قدردانی کنم ایشان در سازمان‎های دیگر هم اقدامات بسیار خوبی انجام داده‎اند و اعتقاد دارم که می‎توانستند خیلی موثرتر از این عمل کنند و البته کمبود اختیارات و محدودیت فضای کار برای ایشان موجب شد که نتواند از توان، تجربه و تخصص خود به طور کامل استفاده کند ولی با این وجود کارهای خوبی هم انجام دادند.

وی همچنین با اشاره به سابقه بسیار بالای علی شورمیج در شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: آقای شورمیج از همکاران قدیمی همه ما است و مراحل ارتقای سازمانی را مرحله به مرحله طی کرده‎اند و در طول خدمت ارتباطات بسیار خوبی با سازمان‎ها و نهادهای بیرون از شرکت که ارتباط مستقیمی با وظایف ما دارند پیدا کرده‎اند و با شناختی هم که از شرکت دارند می‎توانند در دستیابی شرکت به اهداف خود موثر عمل کنند و به یکی از مدیران عالی شرکت تبدیل شوند.

امیرمکری در پایان با اشاره به انتصاب حجت رستمی به سمت مدیرکل دفتر حقوقی گفت: ایشان از همکاران خوشفکر و متخصص ما و از سرمایه‎های شرکت هستند که به حوزه حقوق به خوبی اشراف دارند و امیدوارم بتوانند برای احیای حقوق شرکت در خارج از آن به خوبی عمل کنند.