شناسهٔ خبر: 67554 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد؛

ارسال ۳۰ هزار بسته با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده / تامین ۱۰ هزار دام سبک برای سیل‌زدگان / تامین اعتبار ۵۵۰ میلیاردتومانی ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد ۳۵ هزار شغل در مناطق سیل‌زده

محمد مخبر محمد مخبر از تهیه ۳۰ هزار بسته با اعتبار ۱۵۰ میلیاردتومان به مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: ۵۵۰ میلیاردتومان اعتبار برای مشاغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق سیل زده تامین اعتبار شده است که امیدواریم تا پایان سال ۳۵ هزار شغل غیرمستقیم اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز در مراسم امضای تفاهم نامه به منظور تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل، اعلام کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جزو ستادهایی بود که از همان زمان وقوع سیلاب در مناطق سیل زده حضور به هم رساند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اعلام این مطلب که تاکنون نزدیک به سه میلیون از اقلام و مایحتاج ضروری سیل‌زدگان توسط ستاد تامین و به مناطق سیل‌زده ارسال شده است، افزود: ۳۰ هزار بسته با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان با ویژگی ۱۰۰ درصد ایرانی بودن به مناطق سیل زده ارسال شده است.

مخبر خاطرنشان کرد:  تصمیم گرفته شد تا در استان‌هایی که اقلام موردنیاز مصرفی دارند، در همان استان، کارخانجات فعال شوند و از ظرفیت‌های استانی برای تامین مایحتاج مردم سیل زده، بهره برده شود. به عنوان نمونه در لرستان، کارخانه یخچال‌سازی وجود داشت که به صورت نیمه تعطیل درآمده بود، با راه انداختن مجدد آن کارخانه هم به اشتغال کمک کردیم و هم اقلام موردنیاز مصرفی سیل‌زدگان حتی المقدور در استان‌های خودشان تولید و در اختیارشان قرار می‌گیرد. همچنین در نیشابور نیز هم اتفاق رخ داد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین از تهیه ۱۰ هزار دام سبک برای مناطق سیل زده خبر داد و گفت: دام‌های تهیه شده در حال واگذاری به سیل‌زدگانی است که دامهای خود را در سیل از دست داده‌اند.

مخبر در خصوص کمک به بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل، عنوان کرد: ساماندهی ۱۴ هزار شغل مستقیم و ۳۵ هزار شغل غیرمستقیم و اطمینان از ایجاد واقعی آنها در مناطق سیل زده توسط ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد شد.

وی افزود: ۵۵۰ میلیاردتومان اعتبار برای مشاغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق سیل‌زده تامین اعتبار شده است. امیدواریم تا پایان سال ۳۵ هزار شغل غیرمستقیم اجرایی و عملیاتی شود.

مخبر اعلام کرد: در سال ۹۸ ایجاد ۱۰۰ هزار شغل مستقیم در برنامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است. در سال گذشته نیز ۸۰ هزار شغل توسط ستاد ایجاد شد.