شناسهٔ خبر: 67595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای نیشابور:

مسافران بهار به سلامت از سیلاب نیشابور گذشتند

سیل ییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای نیشابور گفت : با بارش بارانهای بهاری وجاری شدن سیل وطغیان رودخانه ها در بهار امسال حدود ۲۲میلیارد ریال به جاده های این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از وابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان رضوی، مجید مفیدی فر رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای نیشابور گفت : با بارش بارانهای بهاری وجاری شدن سیل وطغیان رودخانه ها در بهار امسال حدود ۲۲میلیارد ریال به جاده های این شهرستان خسارت وارد شده است که ۱۵میلیارد ریال از این مبلغ به ابنیه فنی، ۶۵۰۰ میلیون ریال به راههای آسفالته و۸۰۰ ملیون  ریال به جادهای  اصلی بوده است .

وی ضمن تقدیر از تلاش راهداران در بازگشایی مسیرهای مسدود ناشی از سیلابهای بهاری نیشابور در توضیح خسارات وارده به راههای شریانی و اصلی شهرستان نیشابور افزود : به علت جاری شدن سیل و نفوذ آب به مسیر قنات قدیمی که از زیر بزرگراه نیشابور – مشهد محدوده روستای قره داش عبور میکند باعث نشست زیرسازی آسفالت شده که با تلاش شبانه روزی راهداران در زمانی کمتر از ۴۸ ساعت پس از اعلام محدودیت تردد ، محور مزکور بازگشایی شد.

مفیدی فربا اعلان این خبر افزود: دومحور روستایی دیزباد بالا و بوژان نیز که از محور های روستایی با هدف گردشگری و پرتردد شهرستان میباشد به علت طغیان رودخانه ووقوع سیلاب در چند نقطه باعث آبردگی راه آسفالته شده بود که مسیر این دو روستا کاملاً مسدود و با تلاش راهداران مسیر جایگزین تا باز گشایی مجدد محور های فوق در همان ساعات اولیه احداث شد و پس از فروکش کردن سیلاب عملیات ترمیم و بازسازی این مسیر ها شروع شد.

وی ادامه داد: باتشکیل ۲ اکیپ راهداری مجزا مسیر های دیزباد بالا و بوژان پس از تحکیم بستر راه توسط سنگ چینی لایه های زیرین تقویت و سپس بار ریزی و زیر سازی راههای مذکور در کمتر از یک هفته انجام شد وتردد اهالی به مسیر عادی بازگشت.

رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان نیشابور ضمن تشکر از فعالیت های جهادی وشبانه روزی پرسنل راهداری نیشابور بیان کرد : ۴۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و  ۶۰ نفر نیروی راهدار در فروردین ماه ۹۸ به طور شبانه روزی در بازگشایی محور های مواصلاتی و روستایی بکارگیری شده است که در این میان نیز امکانات و ماشین آلات بخش خصوصی نیز استفاده بهینه شده است .
مفیدی فر در خصوص برنامه های تکمیلی مرمت راه و ابنیه خسارات ناشی از سیلاب اخیر اظهار داشت : اولویت اداره راهداری نیشابور پس از برقراری اولیه راهها ، ترمیم و مرمت پل دو دهانه راه  روستایی گلشن و سپس آسفالت راههای روستایی  بوژان و دیزباد بالا است.

لازم به ذکر است سیل امسال بیش از ۲۲ ملیارد ریال به راه وابنه فنی این شهرستان خسارت وارد کرده که نیازمند توجه مسئولین استانی در تخصیص اعتبار لازم جهت بازسازی این بخش مهم از راه ها میباشد.در مناطق سیل زده بر اساس هماهنگی های انجام شده با سایر ارگانها، دستگاههای کمک رسان و بخش خصوصی با اعزام ماشین آلات مورد نیازدر برقراری ارتباط محور های تخریب شده فعالیت داشته که از خدمات خوب سایر  بخش ها نیز تقدیر و تشکر می شود.

مفیدی فر در پایان ضمن آرزوی صحت و سلامتی همه هموطنان عزیز در طول مسافرتهای پیش رو ابراز امید واری کرد : با تامین اعتبار لازم پیشنهادی اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان نیشابور وتخصیص آن از طریق استان درخصوص اجرای کامل ترمیم و مرمت آسیب های ناشی از سیل های اخیر با همت راهداران پرتلاش نیشابور ، شاهد برقراری تردد ایمن وکم حادثه در طول راههای مواصلاتی شهرستان نیشابور باشیم.