شناسهٔ خبر: 67600 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خبر داد؛

بهره‌برداری از فضای ورزشی مدرسه موسی بن‌جعفر بیرجند با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان/ بهسازی محور تاریخی بهارستان- چهاردرخت

سیدمحمد پژمان سیدمحمد پژمان با اشاره به فعالیت‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت‌های واجد ارزش، فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی بیرجند در خراسان‌جنوبی، گفت: باززنده سازی محور تاریخی بهارستان-چهاردرخت، احداث کتابخانه و خانه محله، همچنین بهره برداری از فضای ورزشی مدرسه موسی بن جعفر بخشی از اقدامات شرکت بازافرینی شهری در بیرجند است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری که به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان‌جنوبی سفر کرده است به بیان جزییات سفر خود در ارتباط با حوزه بازآفرینی شهری پرداخت.

پژمان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: خراسان‌جنوبی یکی از استان‌هایی است که در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی و همچنین بافت‌های فرسوده شهری با کمبود سرانه خدماتی روبه‌روست. برای رفع این کمبودها پروژه‌های مختلفی در دست اقدام است که یکی از آنها احداث سالن ورزشی و اتاق سرایه داری مدرسه موسی بن جعفر در محله ضعیف بیرجند است.

وی احداث سالن ورزشی و همچنین اتاق سرایداری مدرسه موسی بن جعفر بیرجند را با اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد که در مدت زمان یکسال ساخته شد و امروز در سفر وزیر راه و شهرسازی به بیرجند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اعلام این مطلب که کلنگ احداث خانه محله ۱۷ شهریور بیرجند به زمین زده شد، گفت: خانه محله نقطه تماس، ارتباط و هماهنگی بین مردم و مسئولان است که موجب تقویت پیوندهای اجتماعی درون‌محله‌ای می‌شود و از سوی  دیگر به رفع مشکلات محله با کمک نهادهای عمومی و دولت می انجامد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا آن بخش‌ها و مسائلی که موضوعاتی فراتر از محله دارند دسته بندی شده و به دولت و نهادهای عمومی برای رفع مشکل انعکاس داده می‌شوند.

پژمان پیش‌بینی کرد تا پروژه خانه محله ۱۷ شهریور در مدت زمان یکساله به اتمام برسد و مورد بهره‌برداری عمومی قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص سایر برنامه‌هایی که در حوزه بازافرینی شهری در بیرجند تدارک دیده شده است، توضیح داد: تعداد زیادی پروژه از سوی شرکت بازافرینی شهری در بیرجند در حال انجام است که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به کتابخانه ای در بیرجند با ۲۷۴ مترمربع زیربنا اشاره کرد که ساختمان کتابخانه احداث شده و تنها فضای بیرونی و تجهیز آن باقی مانده است.

وی افزود: پروژه خانه محله موسی بن جعفر در جوار کتابخانه فوق در مساحت ۵۵۵ مترمربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در  دو طبقه از دیگر پروژه هایی است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

پژمان ادامه داد: از آنجاییکه پروژه خانه محله و کتابخانه در یک سایت هستند و فضای پیش خوان آنها به علاوه محوطه سازی پیرامون آنها تامین اعتبار شده است، تصمیم گرفتیم به جای انتخاب پیمانکار، اعتبارش برای جذب به شهرداری ابلاغ شود. شهرداری قول داده است در مدت زمان اندک و ۳ ماه آینده است تکمیل شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بازگشایی خیابان فرزان در بیرجند را از دیگر اقدامات شرکت بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: شرکت بازآفرینی شهری در تمکل خانه های این مسیر سهم عمده ای داشت. در این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته وی، احداث پلی در خیابان فرزان بیرجند با همکاری شرکت بازافرینی شهری و شهرداری از دیگر اقداماتی است که در بیرجند انجام شده است.

پژمان حیات بخشی و باز زنده سازی محور تاریخی بهارستان- چهاردرخت را از دیگر اقداماتی برشمرد که توسط شرکت بازآفرینی شهری در بیرجند انجام شده است.