شناسهٔ خبر: 67629 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جمع خبرنگاران:

تاکید بر اتمام مسکن مهر در سراسر کشور تا پایان امسال/ حل مشکلات مسکن مهر شهر درمیان در دستورکار/تامین زمین طرح اقدام ملی برعهده سازمان ملی زمین و مسکن است

علی نبیان علی نبیان با تاکید بر این مطلب که پرونده مسکن مهر در سراسر کشور تا پایان امسال بسته می شود، گفت: با افتتاح پروژه ۷۹۸ واحدی مسكن مهر در شهر بيرجند، پرونده مسكن مهر در خراسان‌جنوبی، بسته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در حاشیه مراسم افتتاح ۷۹۸ واحد مسکن مهر مجتمع شهید صیاد شیرازی بیرجند، در جمع خبرنگاران، گفت: پرونده مسکن مهر خراسان جنوبی با افتتاح فوق، بسته شد و این مهم با تلاش و همتی که در دولت وجود دارد رقم خورده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه با سکانداری مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی، تکمیل و اتمام مسکن مهر جزو برنامه‌های با الویت وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این پنجمین استانی است که پروژه مسکن مهر آن به اتمام رسید و تا پایان سال تمامی مسکن‌های مهر در سراسر کشور به جز پروژه‌هایی که مشکلات حقوقی دارند، تکمیل و به مردم تحویل می‌شوند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، همچنین از افتتاح پروژه راهی در سفر به خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: شروع عملیات در منطقه ویژه اقتصادی و همینطور افتتاح پروژه راهی به طول ۱۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیاردتومان از دیگر دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی بود.

نبیان با اعلام اینکه به همراه فرماندار و معاون عمرانی استاندار از شهر درمیان در خراسان جنوبی بازدید کرده است، اعلام کرد: مردم شهر درمیان مشکلاتی در خصوص مسکن داشتند که حل مشکلات آنها در بازدید و جلساتی که داشتیم در دستور کار قرار گرفت. امیدواریم با برنامه ریزی هایی که در استان انجام می شود و همچنین تصویب طرح جامع درمیان، بتوانیم مشکلات مسکن مهر درمیان را در هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن حل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، طرح اقدام ملی را از دیگر اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن برشمرد و گفت: ۴۰۰ هزار واحد مسکن قرار است در سال های ۹۸ و ۹۹ ساخته شود. ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۰۰ هزار واحد در بازافرینی شهری احداث می‌شود.

وی یادآور شد: به منظور تحقق طرح اقدام ملی، مقرر شده است تا سازمان ملی زمین و مسکن در تامین زمین برای ۲۰۰ هزار واحدی که ۱۰۰ هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۰۰ هزار واحد آن توسط شرکت بازآفرینی شهری احداث می شود در جاهایی که زمین ندارند نهایت همکاری را داشته باشد.

نبیان تامین زمین از سوی سازمان ملی زمین و مسکن را به منظور ساماندهی حاشیه‌نشینی سیستان و بلوچستان از اهم اقدامات برشمرد و گفت: در خراسان‌جنوبی تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی ابلاغ شده است و در همین رابطه، مدیرکل راه و شهرسازی استان، در حال شناسایی زمین در استان است تا به سازمان پیشنهاد دهد و پس از بررسی در سازمان ملی زمین و مسکن، در اختیار طرح اقدام ملی قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه سازمان برای تامین زمین در شمال شهر بیرجند که با کمبود زمین مواجه است، گفت: از محل ۱۰ درصد زمين در شهرداری‌های كل كشور اراضی مورد نياز فضای سبز در اختيار شهرداری ها قرار می گيرد كه در منطقه مذكور نيز پس از شناسايی توسط اداره كل راه و شهرسازی اقدامات بعدی برای واگذاری زمين فضای سبز به شهرداری انجام خواهد شد.