به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم, اکبر نوروز پور اظهار داشت: از مجموع ۷۹۰ قطعه کارت هوشمند صادره، ۴۰۰ قطعه برای رانندگان و ۳۹۰ قطعه دیگر متعلق به ناوگان جادهای است.
وی ادامه داد: در همین مدت از مجموع ۵۰۰ کارت هوشمند صادره در بخش حمل کالا، ۳۰۰ قطعه جهت رانندگان و مابقی(۲۰۰ قطعه) متعلق به ناوگان جاده ای این بخش بوده است.
وی درادامه به احراز شرایط دریافت کارت هوشمند ناوگان پرداخت و عنوان کرد: مدارک مورد نیاز براي دریافت کارت هوشمند ناوگان شامل : برگ سبز خودرو، بیمه شخص ثالث و دارا بودن حداکثر عمر اعلامی است.
رییس اداره راهداری و حمل ونقل جادهای شهر قم واریز فیش ۲۰۰ هزارریالی برای صدور کارت هوشمند ناوگان را از دیگر الزامات این امر دانست و گفت : مدت اعتبار کارتهای هوشمند ناوگان جاده ای تا زمان تعویض پلاک و مدت اعتبار کارتهای هوشمند صادره برای رانندگان نیز تازمان تبدیل گواهینامه از پایه دوم به پایه یکم است.
نوروز پور غیر فعال نمودن هرنوع کارت هوشمند ( اعم از رانندگان و ناوگان ) را منوط به صدور حکم قضایی دانست و خاطرنشان ساخت : در استان قم افزون بر سه هزار و ۳۳۰دستگاه خودرو دربخش ناوگان عمومی برونشهری فعال هستند.