شناسهٔ خبر: 67652 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان خبر داد؛

اتمام مسکن مهر سراسر کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است

مازیار حسینی مازیار حسینی به مسائل حوزه معاونت مسکن و ساختمان اشاره کرد و با بیان اینکه حوزه مسکن و ساختمان مسائلی دارد ، که در تعامل با مجلس شورای اسلامی قابلیت پیگیری دارد. افزود: پرونده مسکن‌مهر در استان خراسان‌جنوبی بسته شد و اتمام مسکن مهر سراسر کشور نیز در دستور کار وزارت راه وشهرسازی است.

مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در حاشیه سفر به استان خراسان‌جنوبی به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: مسائل استان در سفر به خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف با حضور معاونان وزیر در حوزه‌های مسکن و همچنین راه با مسئولان استانی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

حسینی با اعلام این مطلب که در سفر خود به همراه برخی از نمایندگان مجلس و همچنین استاندار و دیگر مسئولان استانی از نهبندان بازدیدی کرده است، افزود: افتتاح و کلنگ‌زنی از چندین پروژه در سفر به خراسان‌جنوبی و بازدید از مسیر بیرجند تا نهبندان انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: دوبانده کردن محور بیرجند- نهبندان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که در مرحله نخست، با همتی که همکاران مجموعه بزرگ راه و شهرسازی داشتند محور بیرجند- سربیشه به زودی به اتمام می‌رسد. امیدواریم تا پایان امسال موضوع دوبانده کردن این مسیر به طور کامل انجام شود و پس از آن با اولویت‌بندی بقیه مسیر تا نهبندان به اتمام برسد.

این مقام‌مسئول در وزارت راه و شهرسازی با یادآوری اینکه، محور بیرجند- نهبندان یک مسیر ترانزیتی پراهمیت است، خاطرنشان کرد: محور بیرجند- نهبندان که در محور کریدور شرق کشور در جنوب به شمال قرار دارد با فعال شدن بندر چابهار، حجم تردد تریلی‌های ترانزیت در این مسیر به مقصد چابهار و همچنین پایانه مرزی که با کشور افغانستان دارد، اهمیت دو چندانی یافته است.

وی افزود: محور بیرجند- نهبندان از نقاط پرحادثه و پرتلفات است که با محقق شدن برنامه دوبانده کردن این مسیر، می‌توان به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای خسارات در این مسیر را کاهش داد.

حسینی از دیگر دستاوردهای سفر به خراسان‌جنوبی را بازدید از راهداری و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد و گفت: در جریان بازدیدها، مسائل استان بررسی شدند که گفت‌ؤگوهای انجام شده می‌تواند برای تصمیماتی که در مرکز گرفته می‌شود بسیار راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و حوزه معاونت مسکن و ساختمان مسائلی دارند که در تعامل با مجلس شورای اسلامی قابلیت پیگیری دارد، در خصوص برنامه‌های حوزه مسکن در خراسان‌جنوبی، توضیح داد: پرونده مسکن‌مهر خراسان‌جنوبی بسته شد که اتمام مسکن مهر در سراسر کشور در دستور کار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که پرونده مسکن مهر خراسان‌جنوبی بسته شد، گفت: وزیر راه و شهرسازی، استاندار و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری بازدیدهایی را از شهر داشتند و مهندس اسلامی دستوراتی را در خصوص فعال شدن موضوعات بازآفرینی شهری دادند و همچنین گفت‌وگوهایی با شهردار انجام شد.