شناسهٔ خبر: 67702 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:

بارگیری کالاهای اساسی موجود در بندر امام خمینی(ره) تا پایان خردادماه

تریلی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و بکارگیری از ظرفیت بخش خصوصی، عمده کالاهای اساسی موجود در بندر امام خمینی(ره) پایان خردادماه بارگیری خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامحسین دغاغله اظهار داشت: طبق دستور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و با توجه به وجود کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) همچنین همزمانی برداشت گندم و چغندر قند در استان خوزستان، با برگزاری جلسه ای با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در بندر، مقرر شد از توان دیگر استان ها برای حمل بار استفاده شود.

حمل ۵۲۰ هزار تن گندم و چغندر از خوزستان به دیگر نقاط کشور

دغاغله بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۶۰ هزار تن گندم از سطح مزارع استان برداشت شده که از این میزان ۴۲۰ هزار تن آن به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی بیان کرد: ۱۰۰ هزار تن از چغندر برداشت شده نیز حمل و به استان های مقصد همچون همدان، کرمانشاه و قزوین ارسال شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: برای کالاهای اساسی نیز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد از توان و ظرفیت دیگر استان ها استفاده شود و در این راستا فرخوان داده شده است.

خروج روزانه ۳ هزار کامیون از بندر امام خمینی (ره)

دغاغله ادامه داد: روزانه به صورت میانگین ۳ هزار کامیون کار خروج کالا از بندر امام خمینی (ره) را انجام می دهند که از این تعداد حدود یک هزار و ۸۰۰ کامیون کار حمل کالاهای اساسی را بر عهده دارند و مابقی، جابجایی دیگر کالاها را انجام می دهند.

وی تأکید کرد: روزانه ۴۵ هزار تن کالا از بندر امام خمینی(ره) حمل می شود که طبق هدف گذاری های صورت گرفته این رقم به ۵ هزار تن در روز خواهد رسید.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اذعان کرد: با تلاش مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان و تصمیم های اتخاذ شده، مشکل حمل کالاهای اساسی از این بندر مرتفع خواهد شد و عمده کالاهای اساسی موجود در انبارهای بندرامام خمینی(ره)  تا خردادماه به بازارهای هدف خواهیم رساند.