شناسهٔ خبر: 67725 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازديد ظریف از بندر شهید بهشتی مطرح شد:

صادرات مازاد گندم ایران به افغانستان/ تجهیز بندر چابهار با استفاده از تولیدات داخلی/ توسعه بندر شهید بهشتی با همکاری سرمایه‌گذاران هندی ادامه دارد

بندر شهیدبهشتی چابهار وزیر امور خارجه کشور در جریان سفر خود به چابهار، از بندر شهید بهشتی بازدید کرد.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد جواد ظریف؛ وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به چابهار، با یک فروند شناور وارد بندر شهید بهشتی شد و از امکانات و طرح های توسعه ای این بندر بازدید کرد.

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در جریان این بازدید، با اشاره به امکانات بندر شهید بهشتی گفت: توسعه این بندر با سرمایه گذاری مشترک ایران و هند در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تلاش شده از تولیدات ایران برای توسعه این بندر بهره گرفته شود، ادامه داد: بخش عمده ای از دستگاه های پیچیده تخلیه گندم که پیش از این از آلمان خریداری می شد، اکنون در داخل کشور تولید شده و در این بندر مورد استفاده قرار گرفته است.

آقایی با اشاره به اینکه یکی از تجهیزات ساخت داخل مربوط به تخلیه گندم است، افزود: بخش بزرگی از این دستگاه توسط ماشین سازی اراک تولید و در بندر شهید بهشتی مونتاژ شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به راه اندازی کشتی های کران بری میان گمرکات دریایی ایران، گفت: در حال حاضر با این روش مازاد گندم استان های کشور از بندر امام خمینی (ره) به چابهار منتقل شده تا به افغانستان صادر شود.

وی ادامه داد: پیش از این، این محموله باید با طی ۲ هزار کیلومتر مسیر، به مقصد اعزام می شد اما با راه اندازی کران بری، در هزینه ترافیک جاده ای و زمان ارسال محموله ها صرفه جویی شده است.