شناسهٔ خبر: 67748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رضايتمندي ۷۶ درصدي رانندگان از وضعيت راه‌هاي استان كرمان

تاکسی با انجام نظرسنجي از رانندگان وسايل نقليه شخصي كه در محورهاي مواصلاتي استان كرمان تردد کرده‌اند مشخص شد، حدود ۷۶ درصد آنها از وضعيت راه‌هاي استان رضايت دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان, مديراین اداره كل گفت: در اين نظرسنجي ۵۵ درصد از رانندگان گزينه خوب، ۲۵ درصد گزينه متوسط ،  ۱۹ درصد ضعيف و حدود پنج درصد به سوالات پاسخ نداده اند.

سيدعلي حاج سيدعليخاني افزود: از ۶ هزار برگ نظرسنجي توزيع شده ميان رانندگاني كه با وسايل نقليه شخصي خود وارد استان كرمان شده اند، حدود ۸۰ درصدپاسخ دهندگان  از تابلوهاي منصوبه راهداري در طول محورها اظهار رضايت نموده اند و حدود ۸۸ درصد نيز وضعيت خط كشي كف جاده ها را مطلوب دانستند.

وي تصريح كرد: در جريان اين نظرسنجي مشخص شد حدود ۷۴ درصد از كاربران جاده اي استان نيز وضعيت نور و روشنايي در نقاطي از جاده ها كه نيازمند روشنايي در هنگام شب مي باشد را كافي دانسته و راضي بوده اند.

حاج سيدعليخاني افزود: حضور نيروهاي راهداري و گشت ها ي راهداري در جاده ها ۸۸ درصد، حضور گشت هاي پليس راه در جاده هاي استان ۸۹ درصد و سهولت دريافت اطلاعات مورد نظر خود را از طريق سامانه ۱۴۱ به ميزان ۸۴ درصد رضايت خود را اعلام داشته اند.

وي خاطرنشان كرد: در مجموع وضعيت سرويس هاي بهداشتي مجتمع هاي خدماتي رفاهي- بين راهي، وضعيت كلي آسفالت جاده ها، حضور راهداران درطول محورها و رسيدگي به وضعيت جاده ها بويژه گشت هاي راهداري  و....از ديگر آيتم هاي مورد پرسش از رانندگان بود كه در نهايت ميانگين ۷۵ درصد در اين خصوص اظهار رضايت داشته اند.

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان با بيان اين مطلب كه نظرسنجي مورد نظر با هدف شناسايي نقاط قوت و ضعف محورهاي برون شهري استان اجرا شده است افزود: تا حد قابل توجهي موفق به اخذ نظرات مردمي در زمينه وضعيت جاده هاي استان شديم و قطعا" در حفظ و نگهداري راههاي مواصلاتي استان از اين نظرات استفاده خواهيم نمود.

وي تصريح كرد: رضايت نسبي مردم از راههاي استان نيز نتيجه تلاش شبانه روزي و بي وقفه مجموعه كاركنان راهداري و حمل و نقل جاده اي استان و حاصل زحمات سخت و طاقت فرساي راهداران در فصول مختلف سال  مي باشد.

حاج سيد عليخاني افزود: علاوه بر نظرسنجي هاي سالانه كه معمولا" در زمان اوج سفر هاي جاده اي مانند نوروز و تابستان انجام مي شود، شماره سامانه پيامكي ۱۰۰۰۰۳۴۱ پل ارتباطي ما و مردم است، لذا استفاده كنندگان از جاده هاي اصلي و فرعي استان، به سهولت مي توانند از اين طريق نظرات ،  پيشنهادات و شكايات مرتبط با راهداري و حمل ونقل جاده‌اي را به ما انتقال دهند.