شناسهٔ خبر: 67754 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام پروژه‌های نیمه تمام راه‌های روستایی شهرستان گرمی با ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اتمام مطالعات و تهیه نقشه اجرایی چهار خطه گرمی به بیله سوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری در نشست مشترک با فرماندار شهرستان گرمی در خصوص بررسی مسایل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی در گرمی که با حضور میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، افزود: همانطور که قول داده بودیم مطالعات چهارخطه گرمی به بیله سوار و تهیه نقشه اجرایی آن به اتمام رسیده و در تلاش هستیم مجوز برگزاری مناقصه را از وزارت راه و شهرسازی اخذ و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن را شروع کنیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش های مسئولان استانی و نماینده مردم گرمی در راستای تخصیص اعتبارات پروژه های عمرانی اظهار داشت: با زحمات شبانه روزی و عزم همگانی اعتبار پروژه سه راهی صحرا – رضی – گرمی – بیله سوار از ۹۶۰۰ میلیون ریال در سال ۹۶ به ۱۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ و ۲۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ افزایش یافته و این در حالی است که همه ما در جریان کاهش اعتبارات پروژه‌ها هستیم و این افزایش اعتبار حاصل حمایت همه جانبه و تلاش شبانه روزی استاندار، نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه بودجه استان و مجموعه همکاران راه و شهرسازی است.

حیدری گفت: اعتبارات ابلاغی فصل راه شهرستان گرمی در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد ریال و تخصیص سرجمع آن ۲۳ درصد بوده است که با توجه به کارهای انجام گرفته ، مطالبات پیمانکاران در حوزه راههای روستایی بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: متاسفانه به جهت پایین بودن تخصیص اعتبارات ابلاغی در حوزه راههای فرعی و روستایی تسریع در تکمیل پروژه های شهرستان را که شامل ۲۳ پروژه با برآورد اولیه ۸۴۰ میلیارد ریال است با مشکل جدی مواجه نموده است با این وجود و با توجه به حمایتها و پیگیری های نماینده شهرستان گرمی در خصوص افزایش اعتبارات پروژه های ملی و همچنین اضافه نمودن محورهای جدیدی به پیوست قانون بودجه ، اداره کل راه و شهرسازی استان نیز با وجود مشکلات اعتباری تمام تلاش خود را جهت تکمیل پروژه های اولویت دار شهرستان و آسفالت آنها به کار خواهد گرفت و برای سالهای آتی نیز با برنامه¬ریزی و اولویت بندی پروژه ها با اولویت پروژه های نیمه تمام در تکمیل پروژه ها تسریع خواهد شد.

 و اعتبار  را با مشکل جدی مواجه نموده است  شهرستان گرمی ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است تا بتوانیم ۲۳ پروژه نیمه تمام  را تکمیل کنیم.

وی گفت: در سال گذشته قرارداد اجرای آسفالت ۴ پروژه منعقد شده و قیر مورد نیاز نیز تحویل پیمانکار شده است و با بهبود شرایط جوی نسبت به اجرا و تکمیل آنها اقدام خواهد شد .

حیدری به محور گردشگری و توریستی راه روستایی اومستان – داش دیبی اشاره کرد و افزود: با توجه به بارش های اخیر ، شروع عملیات اجرایی پروژه با تاخیر انجام گرفت و در حال حاضر پیمانکار پروژه نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی اقدام نموده است که انشاا... در آینده نزدیک شاهد تکمیل و بهره برداری از این محور خواهیم بود.

وی در خصوص تکمیل پروژه های ساختمان معلولین ذهنی و ساختمان دولت انگوت در شهرستان گرمی گفت: دو پروژه ساختمان دولت انگوت و ساختمان معلولین ذهنی جزو پروژه های در دست اجرای شهرستان گرمی است که با توجه به اینکه اعتبارات این پروژه ها صرفاً توسط فرمانداری ها تامین می شود لذا با توجه به نیاز شهرستان و اولویتی که برای فرماندار شهرستان خواهد داشت و تامین اعتبار آن نسبت به تکمیل پروژه ها اقدام خواهد شد.

حیدری در خصوص سندهای مالکیت که در تملک شهرداری بوده و واگذار نموده افزود: برای اینکه این سندها به مردم انتقال یابد باید حقوق دولتی آن پرداخت شده تا سند مالکیت به مردم واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل به بحث بازآفرینی در شهرستان گرمی اشاره کرد و افزود: با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با اداره آب و فاضلاب مقرر شده عملیات اجرایی پروژه بازآفرینی شهری محله قلعه باشی گرمی، کف سازی و بحث حفاری را راه و شهرسازی شروع و آب و فاضلاب لوله گذاری خواهد کرد.