شناسهٔ خبر: 67784 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از منابع ملی و استانی تامین شد؛

هزینه ۸۱۶ میلیارد ریالی برای روکش راه های خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۷

آسفالت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از استفاده ۱۳ هزار تن قیر در راه های استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی, جعفر شهامت اظهار داشت: یکی از مهم ترین عوامل در رفع  نارضایتی و ارتقاء رضایت کاربران جاده‌ای، رسیدگی به وضعیت روکش راه‌های استان است که تا پایان سال مالی ۱۳۹۷ مبلغ ۳۲۷ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۳۶۰میلیارد ریال قیر معادل ۱۳ هزار تن از محل منابع ملی و مبلغ ۱۲۹ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استانی در این حوزه هزینه شد .

وی افزود: با تاکید استاندار و نمایندگان استان در مجلس انشاا... افزایش حداقل ۳۵ درصدی اعتبارات ملی و بالتبع آن سهمیه قیر استان در سال ۹۸ محقق خواهد شد که با توجه به شدت گرفتن تخریب رویه راه ها به دلیل سیلاب و افزایش رطوبت خاک ، نیازمند  بهبود اعتبارات استانی و تخصیص مناسب  آن ها در این حوزه هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در ادامه گفت: با وجوذ اینکه افزایش کار به صورت امانی در شرایط ایده آل مطلوب نمی باشد ، لیکن با تاکید وزیر راه و شهرسازی و همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ناگزیر از افزایش حداقل چند برابری کار امانی در حوزه روسازی راه ها در صورت تامین منابع مالی جهت ماشین آلات و هزینه های مرتبط خواهیم بود تا حداقل سطح سرویس مورد نیاز کاربران جاده ای در طول راهها فراهم نمائیم.

جعفر شهامت به تاخیر در عملیات روسازی راهها به دلیل شرایط جوی و تاخیر در تحویل قیر اشاره و تاکید کرد : طی خرداد و تیر ماه شاهد افزایش حجم عملیات روکش راهها توسط پیمانکاران و راهداران جهت جبران موضوع خواهیم بود.

نیاز سالانه حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تامین سطح سرویس راه‌ها

با اشاره به وجود بیش از ۱۱۳۵۰ کیلومتر راه آسفالته در استان و اهمیت سامانه PMC ( مدیریت نگهداری روسازی راه ها ) به جهت الویت بندی اقدامات حوزه نگهداری روسازی اشاره کرد و اعلام کرد: در صورت عدم اجرایی شدن برنامه سالیانه طبق خروجی سامانه فوق که جزو پیشرفته ترن روش های تخصیص منابع این حوزه می باشد، ناگزیر به هزینه کرد بیشتر در سال های بعد برای جبران عقب ماندگی این حوزه خواهیم بود که با توجه به افزایش قیمت ها و برآورد این سامانه نیازمند به تامین و تخصیص سالیانه حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان جهت تامین سطح سرویس مناسب می باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خاتمه اجرای ۲۶۰ هزار تن آسفالت در طول ۵۲۸ کیلومتر راه استان و عملیات حفاظتی در طول ۱۱۵ کیلومتر از راه ها تا پایان سال مالی ۹۷را به عنوان خروجی نهایی تمامی اقدامات این حوزه یاد کرد که جزو ۱۰ استان برتر کشور به لحاظ حجم عملیات است.