شناسهٔ خبر: 67791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محور بهبهان - آغاجاری با ۷۸ میلیارد ریال اعتبار

آغاز ساخت محور بهبهان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محور بهبهان - آغاجاری با ۷۸ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، رضا رضایی در آیین آغاز عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محور بهبهان – آغاجاری اظهار داشت: این پروژه به طول ۵/۵ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۷۸ میلیارد ریال ازمحل اعتبارات استانی آغاز شده است.

وی یادآور شد: بخشی از این مسیر که عملیات اجرایی آن آغاز شده پیش از این توسط شرکت نفت زیرسازی شده و این درحالی است که بخش دیگری از این جاده از سمت آغاجاری در مرحله انجام فرآیند مناقصه قرار دارد.

رضا رضایی اظهارداشت: استاندارد سازی جاده های این شهرستان به دلیل اینکه نقش ورودی به و خروجی از استان را بر عهده دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: این جاده ها شهرهای بهبهان، آغاجاری و زیدون را در بر می گیرند و انجام عملیات اجرایی آنها نسبت به گذشته از سرعت بیشتری برخوردار شده است.

وی با اشاره به اینکه تعریض و بهسازی محورهای ارتباطی منتهی به بهبهان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال شروع شده، بیان داشت: با این وجود ۸۰ میلیارد ریال پروژه دیگر باقی مانده که هم اکنون در فرآیند انجام مقایسه قرار دارد که پس از آن کار اجرایی این جاده ها شروع می شود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: دولت اهتمام جدی برای بهبود وضعیت راه های این شهرستان دارد تا از این طریق توقع و نیاز بحق مردم محقق شود.

رضایی یکی از جاده های اصلی استان خوزستان را مسیر بهبهان – رامهرمز عنوان کرد و گفت: این مسیر که خروجی آن به سمت گچساران است یکی از محور های ورودی به استان محسوب می شود که متاسفانه شرایط خوبی نداشت که در نهایت با پیگیری های صورت گرفته اقدامات اساسی برای شروع عملیات اجرایی آن به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت. به گفته وی، پیش از این به دلایلی این پروژه متوقف شده بود که در حال حاضر فعالیت مجدد آن شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ۶۰ کیلومتر از دوبانده کردن این مسیر باقی مانده ، گفت: پیش بینی می شود با ابلاغ اعتبارات ملی و استانی که برای این پروژه تعیین شده طی چندماه آینده شاهد بهره برداری آن باشیم.