شناسهٔ خبر: 67806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

بازگشایی ​راه روستای «آق سو» از توابع شهرستان خلخال بعد از شش ماه

برفروبی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: راه ارتباطی روستای آق سو از توابع شهرستان خلخال بعد از شش ماه با تلاش راهداران این شهرستان بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل، علی رحمتی با اعلام این خبر تصریح کرد: به دلیل موقعیت اقلیمی این روستا و حجم بارش برف در فصل زمستان، راه ارتباطی آن مسدود بود که در نهایت با تلاش راهداران و برف روبی محور، بازگشایی شد.

عضو شورای اداری استان گفت: راه روستایی آق سو واقع در ارتفاعات آق داغ  باارتفاع ۲۵۰۰ متر واقع شده و با اولین بارش های برف در فصل پاییز مسدود شده بود.

رحمتی تصریح کرد: این راه ارتباطی محل تردد اهالی روستاهای مرجین، سوسهاب و آق سو و همچنین عشایر ساکن در بخش جنوبی خورش رستم است و با بازگشایی مشکل تردد مردم ساکن در روستا و در ادامه تردد عشایر در ییلاقات رفع شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متذکر شد: آق سو آخرین روستای واقع در دامنه آق داغ است که با همکاری مدیریت بحران شهرستان خلخال امداد رسانی به بیماران و تامین مایحتاج در این مدت باچند فروند پرواز بالگرد انجام شد.

عضو شورای ترافیک استان متذکر شد: با توجه به اقلیم کوهستانی استان اردبیل، اکیپ های برف روبی و نمک پاشی حتی در فصول گرم سال نیز در حالت آماده باش هستند و اخیرا نیز ییلاقات دامنه سبلان در مشکین شهر، جهت تسهیل تردد عشایر برف روبی شد.

برچسب‌ها: