شناسهٔ خبر: 67809 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

وزش باد امروز تهران، طوفان نیست / مردم نگران نباشند و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی سرعت وزش باد امروز در شهر تهران را کمتر از روز گذشته خواند و با اشاره به اینکه وزش باد امروز تهران را نباید طوفان قلمداد کرد و از مردم خواست نگران نباشند و در صورت عدم ضرورت از تردد در محیط‌های باز بپرهیزند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی در گفت‌وگو با شبکه خبر تلویزیون با اشاره به اینکه سرعت وزش هر بادی به معنای وقوع طوفان نیست، اظهار کرد: هوای امروز در شهر تهران با توجه به حاکم بودن هوای گرم و افزایش یک تا دو درجه‌ای دما نسبت به‌روز گذشته، خشک‌تر و شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی مهیا است.

وی با اشاره به اینکه انتظار نداریم سرعت وزش باد نسبت به دیروز بیشتر باشد، اظهار کرد: وزش باد امروز محلی است و موج بزرگی قلمداد نمی‌شود. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر در شهر تهران به حدود ۱۵ متر بر ثانیه برسد که به معنای وزش باد شدید است.

وظیفه با اشاره به اینکه بیشینه سرعت وزش باد روز گذشته در فرودگاه مهرآباد حداکثر به ۲۲ متر بر ثانیه می‌رسید و امروز این عدد در حدود ۵ یا ۶ متر کم‌تر خواهد بود عنوان کرد: به‌عبارت‌دیگر سرعت وزش باد روز گذشته حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت بود و امروز انتظار داریم این عدد در حدود  ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت باشد.

وی با بیان اینکه این سرعت وزش باد جای نگرانی چندانی ندارد از مردم خواست توصیه‌های ایمنی را در ساعات پایانی روز و اوج سرعت باد جدی بگیرند و اگر کار ضروری ندارند از تردد در مکان‌هایی که امکان پرتاب شدن وسایل به دلیل وزش باد در آنجا وجود دارد و به‌ویژه اطراف ساختمان‌های در حال ساخت بپرهیزند.