شناسهٔ خبر: 67822 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی:

شاهد ترسیم سیاست‌ها، بسته‌های مالی و نگاه منسجم‌ وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن هستیم / سایر بخش‌های دولت در حوزه مسکن مداخله کنند / مشکل مسکن کاری نیست که وزارت راه و شهرسازی به تنهایی از پس آن برآید

مصاحبه فرج الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سیاست‌ها و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی و بسته‌های مالی در نظر گرفته‌شده در بخش مسکن را نشان از نگاه منسجم این وزارتخانه دانست و گفت: به نظر می‌رسد سایر بخش‌های دولت نیز باید در این حوزه مداخله مثبت داشته باشند.

فرج‌الله رجبی، نماینده مردم شیراز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت تعادلبخشی در تولید و عرضه مسکن و کنترل اجاره‌ بها تاکید و اظهار کرد: در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، شاهد ترسیم تصویری از سیاست‌ها، پروژه‌ها و بسته‌های مالی وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن بودیم که نشان از نگاه منسجم‌ این وزارتخانه به موضوع مسکن دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از مدت ها شاهد نگاهی مثبت در وزارت راه و شهرسازی هستیم، گفت: این نگاه می‌تواند چشم‌انداز خوبی برای آینده باشد و سازوکار اجرایی‌تری به خود بگیرد؛ به نظر می‌رسد سایر بخش‌های دولت نیز باید در این حوزه مداخله مثبت داشته باشند و این کاری نیست که وزارت راه و شهرسازی به تنهایی از پس آن برآید و تنها از این وزارتخانه مطالبه‌گری کنیم.

امروز شاهد ترسیم تصویری از سیاست‌ها و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی و بسته‌های مالی در نظر گرفته‌شده در بخش مسکن بودیم که نشان از نگاه منسجم‌تر این وزارتخانه دارد 

رجبی عنوان کرد: دولت باید متولی و وزارت راه و شهرسازی محور تعادل بخشی حوزه مسکن باشد و فکر می‌کنم این اقدام مؤثری است؛ ضمن اینکه باید تلاش کنیم که بلافاصله بخشی از نتایج عملی طرح‌های یادشده آشکار شود.

وی با اشاره به ضرورت رونق ‌بخشیدن به حوزه ساختمان، میزان تولید مسکن در سه سال منتهی به ۱۳۹۸ را نامناسب دانست و گفت: تولید مسکن در این سال‌ها تقاضای موجود را پاسخ نداده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر سال حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی از برنامه عقب هستیم، افزود: سازندگان، انبوه‌سازان، مهندسان فعال در حوزه ساخت‌وساز و خود مردم باید به این بازار رونق دهند؛ زیرا این بازار متقاضی خود را دارد.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی نیز در این حوزه می‌تواند به‌ویژه در الگوی ساخت واحدهای مسکونی نقش هدایتگری داشته باشد و جامعه هدف توجه کند؛ ضمن اینکه خود وزارت راه و شهرسازی می‌تواند عرضه و تقاضا را تحریک و به شکل‌گیری بستری برای ایجاد یک امنیت روانی برای سازندگان کمک کند.

رجبی عنوان کرد: معتقدم دولت می‌تواند اعتبارات خود را به سویی ببرد که قسمتی از واحدهای ساخته‌شده را تعهد خرید دهد و به شکل اجاره به بنگاه‌های خصوصی واگذار کند.

نماینده مردم شیراز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جلسه پیام خوبی برای جامعه داشت، بزرگ‌ترین مشکل دوره گذشته وزارت راه و شهرسازی را عدم اعتقاد به مداخله در بخش مسکن دانست و گفت: پذیرش این تعهد در دوره فعلی این وزارتخانه به طرح‌های مختلفی منجر شده است که می‌تواند چشم‌انداز جدیدی ایجاد کند و یک سری از بن‌بست‌ها را بگشاید که قابل قدرانی است.