شناسهٔ خبر: 67837 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تجاوز به حریم راه‌های تویسرکان

رفع تجاوزبه حریم راه رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تویسرکان از رفع تجاوز و آزادسازی ۵۷ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، ابراهیم نانکلی اظهار داشت: رفع تجاوز از حریم راه‌های شهرستان مواردی از قبیل آغاز ساخت و ساز در حریم راه‌ها، نصب اتاقک‌های موقت فروش محصولات کشاورزی در حاشیه راه‌ها، همچنین حفاری‌های غیر مجاز عبور تأسیسات در حریم راه‌ها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها از عوامل ترافیک و ناامنی شدید در جاده‌ها است، افزود: برخورد جدی با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و متجاوز به حریم راه‌ها که موجب بروز حوادث و سوانح جاده‌ای می‌شود، توسط واحد حقوقی اداره کل به شکل مستمر دنبال می‌شود.

ساخت و ساز در فاصله ۱۰۰ متری از حریم راه‌ها ممنوع

نانکلی ادامه داد: بر اساس اختیارات قانونی که در زمینه ساخت و ساز حاشیه راه‌ها به اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای محول شده، اداره موظف به برخورد و جلوگیری از ساخت و ساز غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ۱۰۰ متری از حریم راه‌ها است و در همین خصوص، اکیپ گشت و نظارت در سطح شهرستان فعالیت مستمر داشته و با هر گونه دخل و تصرف در حریم راه‌ها برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: چنانچه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت از این اداره اقدام به ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع ۱۰۰ متری پس از آن اقدام کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث شده و رفع همه آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند کرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تویسرکان در ادامه رعایت حریم قانونی راه برای همه محور‌های اصلی، فرعی و روستایی را مهم برشمرد و بیان داشت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌ها موجب متوقف شدن پروژه‌های راه‌سازی، بروز سوانح جاده‌ای و ایجاد محدودیت در فعالیت‌های توسعه و تعریض محور‌ها و موارد دیگر خواهد شد.