شناسهٔ خبر: 67860 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد:

وزارت راه و شهرسازی برای کنترل التهابات بازار مسکن برنامه‌های دقیقی دارد / نمایندگان مجلس از برنامه دقیق این وزارتخانه در حوزه مسکن اطمینان یافتند

مهران كفاش معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه نمایندگان و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونان حوزه مسکن ایشان که در این وزارتخانه برگزار شد درخصوص موارد مربوط به بازار مسکن به صورت جدی بحث شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز یکشنبه پنج خرداد، به همت معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی برای بررسی شرایط حاکم بر بازار مسکن و دغدغه های موجود، جلسه‌ای با حضور اعضای کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این وزارتخانه با حضور محمد اسلامی وزیر و معاونان حوزه مسکن وی برگزار شد.

مهران کفاش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری درخصوص جلسه مذکور، ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدایشان به بررسی موضوع مسکن و شرایط به وجود آمده در بازار، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر، موضوع مسکن در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی‌تر مورد بحث قرار گرفت به طوری که حتی رئیس مجلس نیز در صحن علنی به این موضوع پرداختند.

وی در خصوص علت تشکیل جلسه مذکور گفت: با توجه به مشاهده دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بابت قیمت و التهاباتی که در حوزه مسکن به وجود آمده، تصمیم گرفته شد جلسه‌ای با حضور نمایندگان خانه ملت به خصوص اعضای محترم کمیسیون عمران، با وزیر راه و شهرسازی و معاونان مرتبط با حوزه مسکن برگزار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این جلسه که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار مسکن به اطلاع نمایندگان رسید و در جریان برنامه‌ها و اقدامات این وزارتخانه در حوزه مسکن قرار گرفتند. با این حال یکی از دغدغه‌های که نمایندگان مجلس بر آن تاکید داشتند، لزوم ایجاد فاز جدید اقدامات در ماه‌های اینده به‌ویژه سه ماه تابستان برای کنترل بازار مسکن بود که کثرت جابه جایی‌ها در این فصل موجب افزایش قیمت در بازار مسکن می‌شود.

مهران کفاش با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن و کنترل التهابات به وجود آمده برنامه مشخص و دقیقی دارد، بیان کرد: در این جلسه نیز، برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اطمینان به وجود آمد که این وزارتخانه برنامه مشخص و دقیقی در حوزه مسکن داشته و با توجه به نوسانات بازار ارز و تورم موجود در کشور، شاهد نوسانات اخیر به وجود آمده در بازار مسکن بوده ایم.

وی افزود: در همین خصوص جلسه دیگری نیز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد تا با اتخاذ تدابیر مناسب، موجب بهبود فضای روانی موجود در بازار شود. امید است با ادامه این جلسات و اتخاذ راهکارهای مناسب، شاهد فضای تثبیت شده‌ای در بازار مسکن باشیم.