شناسهٔ خبر: 67875 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

ارتباطات دانشگاهی ایران با کشورهای آسیا و اقیانوسیه در صنعتی‌سازی تقویت می‌شود / رییس دانشگاه تهران به عنوان رییس انجمن دانشگاه‌های آسیا- اقیانوسیه انتخاب شد

مصاحبه محمد شکرچی زاده شکرچی‌زاده در بیان جزئیات سفر خود به همراه رییس دانشگاه تهران به چین، از تقویت ارتباطات دانشگاهی ایران با کشورهای آسیا و اقیانوسیه در حوزه صنعتی سازی و تبادل تجربه در این حوزه، خبر داد.

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام برگزاری مجمع نشست سازمان دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه و تشریح سفر خود به چین، گفت: در قالب همکاری‌های دانشگاهی و گسترش ارتباطات دانشگاهی با فضای صنعتی این سفر انجام شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این مطلب که رییس دانشگاه تهران به عنوان رییس انجمن دانشگاه‌های آسیا- اقیانوسیه انتخاب شد و به عنوان عضو این انجمن رییس دانشگاه تهران را در سفر به چین همراهی کرد، افزود: موضوع مورد پیگیری در حوزه دانشگاهی این است که فرصت‌های کارآموزی و تجربه اندوزی را برای دانشجویان ایران و سایر کشورها فراهم کنیم. بدین معنا با مبادله دانشجویان در کشورهای جنوب- جنوب به دنبال تبادل تجربه در بخش صنعتی‌سازی هستیم.

شکرچی زاده ادامه داد:  فعالیت تبادل تجربیات دانشگاهی فعالیتی است که قدمت چند ده ساله دارد و دانشگاه تهران، مهد آن به شمار می‌رود. بخشی از آن را در قالب مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیش می‌بریم. بنابراین سفر به چین با این هدف انجام شد که ما بتوانیم برنامه بین‌المللی مبادله دانشجویان کارآموزی را که هم در دانشگاه و هم در صنعت است در قالب کشورهای آسیایی و اقیانوسیه پیاده‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کلیات آن در این مجمع در کشور چین، مورد تصویب قرار گرفت و قرار شد کمیته اجرایی در این زمینه وارد عمل شود.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: در صورتیکه در این کار موفق شویم می‌توانیم همکاری کشورهای جنوب- جنوب (کشورهای آسیا- اقیانوسیه) را به منظور تبادل دانشجویان برای تبادل تجربه در حوزه صنعتی‌سازی، تقویت کنیم.

وی گفت: چین، ویتنام، هند، تایلند و ایران از جمله کشورهایی هستند که می‌توانند مبادله دانشجویان کارآموزی را در حوزه صنعتی‌سازی داشته باشند.

شکرچی‌زاده یادآور شد: این برنامه همواره مورد توجه وزارتخانه هم بوده است که ما بتوانیم هم در عرصه‌های اجرایی و عملیاتی رابطه جنوب- جنوب را تقویت کنیم و هم در عرصه دانشگاهی اینکار را پیش ببریم.