شناسهٔ خبر: 67877 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملکرد سه ماهه اول سال ۹۸ اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رشتخوار خراسان رضـوي

خط کشی ۱۱۲ کیلومتر راه‌های شهرستان رشتخوار با اعتباری بالغ بر چهارهزار ميليون ریال

سيداحمد نظام ​رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رشتخوار به بيان گزارشی از مجموع اقدامات و فعاليت های اين اداره در سه ماهه اول سال ۹۸ پرداخت .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضـوي، سيد احمد نظام ضمن اشاره به اولويتهاي حوزه حمل و نقل و راهداري در ارتقای سلامت و ایمنی تردد، گفت: ‌شهرستان رشتخوار با قرارگرفتن در مسير حمل و نقل سنگ آهن خواف به استان هاي اصفهان و بند ر عباس و مسير ترانزيت به پايانه مرزي تايباد محل عبور وسايل نقليه سنگين و نقش به سزايي در اقتصاد كشور و صنعت حمل و نقل برخوردار است.

وي اقدامات انجام شده در محور رشتخوار ـ تربت حيدريه را اينگونه تشريح كرد و افزود: جهت تردد ايمن در محور رشتخوار ـ تربت حيدريه  نقاط از محور كه حريم محور تا سطح آسفالت داراي اختلاف سطح  بوده با اجرای اجراي شيب شیروانی و ۱۸ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری ايمني تردد وسايل نقليه افزایش یافته است.

وي ضمن اشاره به اينكه محور جنگل در این شهرستان راه بين شهري است، ولي هنوز مشخصات راه روستايي را دارد، گفت: از ابتداي سال جاري ۳۵۰۰ مترمربع لكه‌گيري و ۳۵ كيلومتر از محور فوق خط كشي و ۲۵۰ عدد تابلو هشدار دهنده لازم در محور نصب شده است.  

وی ادامه داد: در محور تربت حيدريه ـ رشتخوار ـ خواف ۱۳ مورد از تقاطع‌هاي داراي حادثه با نصب سرعت‌گير استاندارد سينوسي با ۲۲۰ تن آسفالت گرم اصلاح و ايمن‌سازي شد و همچنین يك مورد تقاطع با احداث۱۷۲ مترمربع جزيره ايمن‌سازي و روشنایی آن با دهیاری روستا در حال پیگیری است. 

نظام همچنين گفت: ۱۱۲ كيلومتر از راه‌هاي حوزه استحفاظي اين شهرستان در سه ماهه اول سال جاری با هزینه‌ای بالغ بر چهار هزار و ۴۸۰ ميليون ریال خط کشی شدند.

وی در پايان به خسارت ناشي از سيل به ابينه فني اشاره کرد و گفت: هزار و پانصد ميليون ريال هزینه خسارت سیلاب به راهها و ابنیه فنی در سال جاری بوده كه عمده  این خسارات مربوط به ابنیه فنی روستاهای سعادت آباد واكبر آباد مي باشد كه نياز به تعريض دهانه پل با باكس دهانه ۲ متري با اعتباری بالغ بر هزار و صد ميليون ريال دارد.

برچسب‌ها: