شناسهٔ خبر: 67882 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

تقویت مسکن روستایی و ایجاد بازار تعهدی مصالح ساختمانی راهکارهای وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت مسکن است/ نقدینگی به بخش مسکن هدایت می‌شود

بررسی وضعیت بازار مسکن وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح برنامه‌های اجرایی وزارتخانه خود در حوزه ساماندهی به بازار مسکن، گفت: تقویت مسکن روستایی و ایجاد بازار تعهدی مصالح ساختمانی از راهکارهای کلان وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت مسکن و رونق به بازار آن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشستی که در مجلس و با حضور رییس بانک مرکزی با موضوع بحث و تبادل‌نظر در خصوص بازار مسکن انجام شد، از پیگیری موضوع مسکن و ساماندهی بازار آن در هم اندیشی‌های مشترک با کمیسیون عمران مجلس خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی در بیان برنامه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن به منظور ساماندهی بازار، گفت: تکمیل مسکن مهر، طرح اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، تقویت طرح مسکن روستایی، ایجاد ظرفیت‌های مالی جدید، اجرای ماده (۲) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، اجاره‌داری حرفه‌ای، ابلاغ سیاست‌های عرضه وسیع زمین، ارایه بسته پیشنهادی، کاهش التهابات و ساماندهی بازار اجاره مسکن و همچنین ایجاد بنگاه‌های استارت‌آپ معاملات مسکن از جمله برنامههای پیش‌بینی شده وزارتخانه در حوزه مسکن است.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: در تلاش هستیم تا راهکارهای مناسب را عملیاتی و اجرایی کرده و نقدینگی مناسب را به بخش مسکن، تزریق کنیم.

سیاستگذار حوزه مسکن همچنین با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، دغدغه مردم را برای مسکن تا حد امکان، رفع می‌کند، از دیگر اقدامات را تقویت مسکن روستایی عنوان کرد و توضیح داد: تقویت مسکن روستایی و همچنین ایجاد بازار تعهدی مصالح ساختمانی از راهکارهای کلان وزارتخانه برای کاهش قیمت مسکن و رونق به بازار آن است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد بازار تعهدی مصالح با همکاری بانک مسکن و بنیاد مسکن در حال عملیاتی و اجرایی شدن است. هدف از ایجاد بازار تعهدی مصالح ساختمانی این است تا بتوان کارخانه‌های تولیدکننده را نرخ پایین‌تری از بازار، پشتیبانی کنیم و به تولید مسکن موردتقاضای اقشار متوسط و ضعیف دست یابیم.

 گفتنی است: در نشست فوق، علاوه بر رئیس مجلس، وزیر راه و شهرسازی و رییس بانک مرکزی، مدیرعامل بانک مسکن، معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر در خصوص وضعیت بازار مسکن، پرداختند.