شناسهٔ خبر: 67890 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

مشارکت بخش خصوصی به کاهش قیمت مسکن منجر می‌شود

علی نبیان علی نبیان ضمن اعلام این مطلب که مشارکت با بخش خصوصی به کاهش قیمت مسکن می‌انجامد، گفت: نقش دولت در ساخت و سازها غیر مستقیم و صرفا به عنوان تسهیل کننده امور است. بدین معنا که مشارکت بخش خصوصی با دولت به کاهش قیمت تمام شده ساخت و سازها و حل مشکلات مسکن بخشی از مردم خواهد انجامید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بازدیدی از روزنامه شهروند بر مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها در جامعه و ضرورت همکاری دو جانبه دستگاه‌های دولتی و رسانه‌ها تاکید کرد.

نبیان در این بازدید که در آن به عنوان نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی حضور داشت با اشاره به مردمی بودن فعالیت‌های سازمان هلال احمر و ارگان رسانه‌‌ای آن، روزنامه شهروند، پرهیز از سیاسی کاری را رمز ماندگاری و موفقیت این روزنامه عنوان کرد.

وی در مصاحبه ای که در حاشیه این بازدید انجام شد با اشاره به ابلاغ وزیر راه و شهرسازی به مدیران ادارات کل استانی در خصوص احداث پروژه‌های آماده‌سازی زمین، انبوه سازی و خدماتی با مشارکت بخش خصوصی با محوریت سازمان ملی زمین و مسکن این ابلاغیه را گامی در خصوص پویایی اقتصاد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مسکن و ساخت و ساز نامید.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نقش دولت در این ساخت و سازها را غیر مستقیم و صرفا به عنوان تسهیل کننده امور دانست و گفت: مشارکت بخش خصوصی با دولت به کاهش قیمت تمام شده این ساخت و سازها و حل مشکلات مسکن بخشی از مردم خواهد انجامید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محدود بودن منابع اراضی دولتی بر تاثیر آن بر قیمت تمام شده ساخت و ساز و قیمت کلی مسکن تاکید کرد و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی از سوی بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی را راهی برای کنترل قیمت مسکن، مدیریت ساخت و ساز و رونق تولید مسکن در بازار فعلی عنوان کرد.

علی نبیان همچنین از عزم جدی وزارت راه و شهرسازی در اتمام مسکن مهر تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت: به غیر از پروژه‌های مسکن مهری که دارای مشکلات و درگیری‌های حقوقی هستند مابقی پروژه‌ها تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر و پروژه‌های طرح اقدام ملی را در مجموع ۹۰۰ هزار واحد مسکونی عنوان کرد و این تعداد را معادل نیاز یک سال بازار مسکن کشور دانست.