شناسهٔ خبر: 67891 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اطلاعیه هواشناسی:

رگبار، رعد و برق و وزش باد شديد/ آمادگی فرودگاه‌های کشور

فرودگاه باران بر اساس اعلام هواشناسي در روزهاي چهارشنبه تا جمعه، ۸ تا ۱۰ خرداد به‌ويژه در ساعات بعدازظهر و اوايل شب، بخش‎های گسترده‎ای از کشور شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شديد موقتی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، به دنبال صدور اطلاعیه هواشناسی، دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافندغیرعامل به فرودگاه‎ها در شهرهای مورد نظر در این اطلاعیه برای حفظ آمادگی هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه امروز ۸ خرداد، شاهد رگبار و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید در ارتفاعات شمال‌شرق تهران، نیمه شمالی سمنان، شرق‌گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان و وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گرد و خاک به همراه رگبار و رعد و برق بویژه در ساعات بعد از ظهر در شرق اصفهان و یزد خواهیم بود.

همچنین در روز پنجشنبه ۹ خرداد شاهد رگبار و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید در شرق تهران، شمال سمنان، ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان، شرق خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان و وزش باد شدید موقتی و احتمال گردوخاک به همراه رگبار و رعدو برق بویژه در ساعات بعد ازظهر در قم، اصفهان، نیمه شرقی یزد. همچنین در بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گردوخاک در استان های مرکزی، قزوین البرز و نیمه غربی تهران خواهیم داشت.

بر اساس این اطلاعیه وضعیت هوای روز جمعه ۱۰ خرداد شامل وقوع رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید در شرق‌ تهران، خراسان رضوی، شمال شرق سمنان و وزش باد شدید موقتی و احتمال گرد و خاک به همراه رگبار و رعد و برق به ویژه در ساعات بعد ازظهر در اصفهان، یزد و خراسان‌جنوبی خواهد بود.