شناسهٔ خبر: 67898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان:

پیش‌بینی افزایش تردد خودروها در تعطیلات عید فطر / هنگام خستگی رانندگی نکنید

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به در پیش رو بودن مراسم سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب و تعطیلات عید فطر گفت: پیش بینی می شود، تردد در روزهاي چهاردهم تا هفدهم خردادماه در محورهای مواصلاتی استان اصفهان افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان, مهدی خضری در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد: ناوگان حمل ونقل مسافر استان اصفهان، مجتمع‌های خدماتی- رفاهی، راهدارخانه‌ها، پلیس راه و سایر دستگاه‌های امدادی با حداکثر ظرفیت خود به خدمت‌رسانی به مسافران و شرکت‌کنندگان در مراسم سی امین سالگرد ارتحال بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه تعطیلات هفته آینده به نوعی با پایان فصل مدارس دانش آموزان و آغاز سفرهای تابستانی همزمان شده است، تصریح کرد: سرجمع ترددهای ورودی و خروجی به استان اصفهان در تابستان سال گذشته عدد ۲۰۰ هزار تردد بوده که  به نسبت سایر فصول دیگر ۱۸ درصدی رشد را ثبت کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که با افزایش تردد، احتمال تصادفات نیز افزایش می‌یابد، اضافه کرد: یکی از نگرانی‌های ما در این ایام حضور رانندگان ناآشنا به شرايط رانندگي در جاده‌های برون شهری است.

دبیر کمیسیون مديريت اجرايي ايمني حمل‌ونقل استان اصفهان ادامه داد: همه باید بدانندکه در زمان بروز تصادف سرعت خودرو به صورت آني به صفر كاهش مي‌يابد و در صورت عدم استفاده از كمربند، سرنشينان خودرو با همان سرعت اوليه به حركت خود ادامه داده و به شدت به ساير سرنشينان و بدنه داخلي خودرو برخورد می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان نبستن کمربند ایمنی در هنگام رانندگی را ضروری دانست و یادآور شد: اگر خودرو در تصادف واژگون شود، سرنشینان بدون کمربند ایمنی به بیرون پرتاب شده و با شدت بیشتری آسیب می بینند .

وی با بیان اینکه خواب آلودگی و عدم دید کافی ریسک رانندگی را بالا می برد، خاطرنشان کرد: رانندگان در صورت احساس خواب آلودگی و عدم هوشیاری  خودرو خود را در نزدیکترین پارکینگ ایمن یا مجتمع های خدماتی رفاهی پارک کرده و پس از استراحت دوباره به مسیر ادامه دهند.

برچسب‌ها: