شناسهٔ خبر: 67960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد ۱۲ میلیون و پانصد هزار از محورهای مواصلاتی استان زنجان

تردد مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با ۵۶ دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان و ۱۸ دستگاه منصوبه در ورود و خروج محورهای مواصلاتی استان (جمعا ۷۴ دستگاه به صورت رفت و برگشت )، در اردیبهشت ماه امسال تعداد ۱۲۶۷۰۳۵۲ تردد ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان, عبدالحسین علی اکبری اظهار داشت: بیشترین تردد ورودی در آزادراه قزوین – زنجان با ۴۸۸.۷۸۹ تردد و کمترین تردد در محورتکاب- دندی با ۱۷.۷۳۹ جابجایی صورت گرفته است.

۲۴ درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است  در حالیکه میانگین کشوری ۱۵درصد بوده و استان زنجان در رتبه هشتم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد. ميانگين كاركرد دستگاههاي ترددشمار در اين مدت ۹۸ درصد بوده‌است.

وی با اعلام اینکه بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه قزوین - زنجان با ۶۵۷ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۲۴ تردد در ساعت صورت گرفته است،بیان داشت: نرخ جریان تردد وسايل نقليه سنگين در كل محورهاي مواصلاتي استان زنجان در اين مدت ۵۷ وسیله نقلیه سنگين در ساعت بوده است در حالیکه ميانگين كشوري اين نرخ ۵۵ وسیله نقلیه سنگين  در ساعت بوده و استان زنجان رتبه ۱۳ را در كشور داراست.

علی اکبری افزود: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در ورودی و خروجی های آزادراه ها و محورهای ترانزیت استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان-قزوین ، آزادراه زنجان-تبریز، ترانزیت زنجان- ابهر و زنجان - میانه می‌شود جمعا ۱.۶۶۶.۰۱۵ تردد است که حدود۷۵درصد از کل تردد در محورهای ورود و خروج استان است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان از کل ترددهای صورت گرفته در جاده‌های استان در اردیبهشت  ماه گذشته از دیدگاه آماری ۳درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، ۱درصد سبقت غیرمجاز و ۸درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.همچنین از کل تردد های صورت گرفته در آزادراه های استان و محور ترانزیت زنجان – ابهر و زنجان – میانه  با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای فوق حدود  ۲۰۰۰۰تخلف سرعت غیر مجاز صورت گرفته، که حدود یک درصد ترددهای صورت گرفته در محورهای ذکر شده میباشد که نشان دهنده سهم قابل توجه سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در کاهش سرعت و تصادفات جاده ای میباشد. ساعت اوج ترافيك در مجموع محورهاي استان بين ساعات ۱۸ الي ۲۰ مي‌باشد و اوج تخلف سرعت غيرمجاز نيز در ساعات بعد از نیمه شب تا ۵ صبح اتفاق مي‌افتد.