شناسهٔ خبر: 67972 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکید مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بر به کارگیری معماری صحیح و زیبا و تکنولوژی‌های نوین ساختمانی

نادر محمدزاده محمدنادر محمدزاده بر به کارگیری صحیح معماری شایسته و صحیح و منطبق بر اصول معماری ایرانی – اسلامی و فن‌آوری‌های نوین در ساخت و ساز ساختمانهای دولتی و عمومی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمدزاده در جمع مدیران اداره کل به دو حوزه مسکن و بازآفرینی و ساخت و توسعه راه‌ها تاکید کرد تا در ساخت ساختمان‌های دولتی و عمومی و اجرای طرح های بازآفرینی معماری یکدست، زیبا، ایرانی و اسلامی به کار گرفته شود و از مشاوران معمار در این حوزه ها و همچنین ظرفیت خاص استان تهران استفاده شود.

وی همچنین فن آوریهای نوین ساخت و ساز را یک برنامه مهم در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش ساخت و سازهایی غیر اصولی و غیرمجاز عنوان کرد و گفت: باید با پیش‌بینی هزینه و جلوگیری از افزایش هزینه ساخت‌های بی‌مورد ساختمان‌های با دوام و مستحکم و ایمن با فن‌آوری‌های نو و با صرفه در استفاده انرژی ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های دولتی را یک امر اساسی عنوان کرد و گفت: حوزه معماری و شهرسازی باید در این زمینه به دو معاونت مسکن و بازآفرینی و ساخت و توسعه راه‌ها کمک کند.