شناسهٔ خبر: 67984 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

رفع دغدغه زمین، مهم‌ترین اقدام برای تسریع در تولید مسکن است/ آمادگی وزارت راه برای احداث قطار شهری "اندیشه" در صورت تملک اراضی

مراسم کلنگ زنی و احداث دو هزار و نود ونه واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر اندیشه وزیر راه و شهرسازی، برطرف کردن دغدغه زمین را مهم‌ترین راه برای سرعت بخشیدن به تولید مسکن دانست و با اشاره به اینکه این وزارتخانه اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع این دغدغه دارد از آمادگی این وزارتخانه برای راه‌اندازی قطار شهری اندیشه در صورت تملک اراضی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی ساخت و احداث ۲ هزار و ۹۹ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر اندیشه، کسب اطمینان از جریان یافتن و شتاب گرفتن تولید مسکن را از اقدامات این وزارتخانه برشمرد و گفت: مهم‌ترین حرفی که در این راستا مطرح کرده‌ایم، برطرف ساختن دغدغه زمین برای مردم از طریق در اختیار گذاشتن اراضی متعلق به دولت است که اهتمام ویژه‌ای به آن داریم.

 وی افزود: به منظور برطرف سازی دغدغه زمین هدفمان این است که در شهرها و مکان‌هایی که نیازسنجی شده است و نیاز مسکن به‌صورت قطعی وجود دارد، زمین را برای جامعه هدف که اقشار متوسط و پایین‌تر هستند از طریق مشارکت با بخش خصوصی به کار ببریم و استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که امروز عملیات اجرایی آن در شهر اندیشه به زمین خورد، مثال خوبی از تأمین زمین از سوی دولت است، ابراز امیدواری کرد، با تکمیل این پروژه‌ها باکیفیت و رعایت مسائل فنی، اندازه و حجم سرمایه‌گذاری پرونده شهر جدید اندیشه در این مقطع بسته شود و پس‌ازآن سرمایه‌گذاری‌های مکمل برای تکمیل سرانه‌های مختلف که از قبل پیش‌بینی‌شده است، به‌سرعت آغاز شود تا با تکمیل همه این موارد شهر اندیشه و سکونت‌گاه‌های پیرامون به یک شهر دارای همه قابلیت‌ها تبدیل شود.


اسلامی با قدردانی از طراحان هسته مرکزی شهر اندیشه که با الهام از طراحی ایرانی-اسلامی نشاط اجتماعی را به این شهر تزریق کرده‌اند، گفت: امیدواریم بناهای مکمل نیز این ویژگی‌ها را به ظهور برساند و یک مجموعه کامل را ایجاد کند.

وی در پاسخ به مطالبات مردم و مسئولان برای احداث قطار شهری اندیشه، عنوان کرد: اگرچه با توجه به ظرفیت منابع، باید از هرگونه تعهد جدید پرهیز کنم اما در صورت مشارکت دستگاه‌های مختلف نظیر استانداری، فرمانداری و شهرداری و تملک اراضی و نیز مشارکتی راه‌آهن و بخش خصوصی، احداث قطار شهری اندیشه را در برنامه قرار خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی، شکل‌گیری ساخت‌وسازهای با ارزش برای خانه‌دار شدن مردم را از نکات ویژه و موردتوجه این وزارتخانه در سراسر کشور دانست و اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن و تکمیل واحد‌های باقی‌مانده از طرح مسکن‌ مهر به همین منظور با تمام توان در دستور کار است و هفته‌ای نیست که شاهد شروع یک پروژه جدید نباشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: علی‌رغم محدودیت‌ها با همکاری مردم و همت بخش خصوصی شاهد رونق تولید در بخش مسکن باشیم و به این منظور در انتخابات پیمانکاران و سرمایه‌گذاران و اثبات اهلیت آن‌ها سختگیرانه عمل می‌کنیم.