شناسهٔ خبر: 68005 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

تسهیلات ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال یک میلیون و ۹۰ هزار نفر در سال ۹۸ / ۱۶ وزارتخانه، دستگاه اجرایی و نهاد برنامه اشتغال‌زایی خود را تا آخر خرداد ارائه دهند

ساختمان وزارت راه و شهرسازی آیین‌نامه اجرایی تسهیلات ۲۵ هزار میلیارد تومانی اشتغال در سال ۹۸ از سوی دولت دوازدهم ابلاغ شد که براساس آن وزارت راه و شهرسازی و ۱۵ وزارتخانه، دستگاه اجرایی و نهاد مکلف شده‌اند برنامه اشتغال‌زایی خود را تا آخر خردادماه ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دولت در راستای اجرای برنامه‌های تولید اشتغال محور در سال جاری، ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات با هدف ایجاد یک میلیون و ۹۰ هزار فرصت شغلی در قالب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ کل کشور پیش‌ینی کرده است. این رقم از محل قانون بودجه ۹۸، تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانک‌ها تأمین خواهد شد. بر این اساس ۱۶ وزارتخانه، دستگاه اجرایی و نهاد مکلف شده‌اند برنامه اشتغال‌زایی خود را تا آخر خرداد ارائه دهند.

وزارت راه و شهرسازی در کنار دیگر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی موظف است تا در زمان مقرر شده برنامه تولید حوزه مورد نظر خود را با اولویت ایجاد اشتغال جدید و تثبیت اشتغال موجود پس از تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تأیید نهایی به سازمان برنامه و بودجه ارسال کند.

در این خصوص طبق اعلام صورت گرفته دستگاه‌های اجرایی مکلف‌ هستند به همراه ارائه برنامه تولید و اشتغال خود، تأییدیه کتبی اولیه موسسه عامل مبنی بر قبول عاملیت برنامه پیشنهادی را به وزارت ارائه کند. سازمان مکلف است ظرف یک هفته پس از تایید نهایی برنامه پیشنهادی دستگاه اجرایی، آن را برای اجرا به دستگاه ابلاغ کند و دستگاه اجرایی نیز باید با ارایه برنامه تولید و اشتغال خود، تاییدیه کتبی اولیه موسسه عامل مبنی بر قبول عاملیت برنامه پیشنهادی را به وزارت ارائه کند.

دستگاه‌های اجرایی که در برنامه پیشنهادی خود استفاده از تسهیلات ریالی صندوق را پیش‌بینی کرده است، مکلف است تاییدیه صندوق مبنی بر شمول برنامه‌های پیشنهادی در چارچوب نظام نامه تسهیلات ریالی صندوق را به همراه برنامه خود به وزارت ارائه کند.

لازم به ذکر است در کنار وزارت راه و شهرسازی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی؛ ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ کشور؛ بهداشت؛ نیرو؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ورزش و جوانان و همچنین سازمان‌ها و نهادهایی همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ بهزیستی کشور؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه دارند تا پایان خردادماه، برنامه تولید حوزه مورد نظر خود را با اولویت ایجاد اشتغال جدید و تثبیت اشتغال موجود پس از تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تأیید نهایی به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند.