شناسهٔ خبر: 68009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی طرح مطالعاتی دامنه شمالی الوند در جلسه کارگروه استان همدان

مریم سمایی چهارمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی در سال ۹۸ با حضور مدیران و نمایندگان ارگان‌های مربوطه و به ریاست عراقی معاون امور عمرانی استاندار با موضوع طرح مطالعاتی دامنه شمالی الوند و چندین طرح صنعتی و کشاورزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مریم سمایی بیان کرد: طرح دامنه شمالی الوند توسط مشاورین دانشگاه بوعلی سینا و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این جلسه ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران زیادی برای اجرای طرح های گردشگری به سازمان میراث فرهنگی مراجعه می‌نمایند این طرح چارچوب و ضوابطی را جهت مدیریت طرح های مذکور مشخص می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی همدان اظهار داشت : این طرح در مناطقی شامل گنجنامه، حیدره، تاریک دره، دره مراد بیگ و سد اکباتان مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی یادآورشد: همچنین استفاده از توان های گردشگری و جاذبه های طبیعی منطقه، ساماندهی و طراحی فضاها و ایجاد امکانات اقامتی و پذیرایی، ارتقا فرهنگ و روحیه مهمان‌پذیری درمردم منطقه برای پذیرش گردشگران و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان از اهداف این طرح است.

سمایی خاطرنشان ساخت: در این کارگروه ضمن موافقت اعضای جلسه با کلیات طرح مطالعاتی مذکور مقرر شد مشاوران طرح جامع همدان تا پایان خرداد ماه نسبت به بررسی ضوابط و مقررات پیشنهادی در طرح جامع و هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی اقدام کنند.