شناسهٔ خبر: 6801 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون معماری وزیر در جشنواره ملی خلیج فارس در بوشهر :

شرایط نامناسب ساخت و سازها کیفیت زندگی شهری را کاهش داده است / شهرها و روستاها شبیه به هم شده‌اند

پیروز حناچی معاون شهرسازی ومعماری وزارت راه وشهرسازی گفت: معماری بناهای گذشته که دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مهم فنی و مهندسی است هم اکنون درساختار بناهای شهری در کشور به کار گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، پیروزحناچی با شرکت در جشنواره ملی خلیج فارس ضمن تأکید بر ناپایداری وضعیت شهری در کشور اظهار کرد: به سبب ناپایداری وضعیت معماری و زیست محیطی شهری که درکشور وجود دارد نمی‌توان مدیریتی در این حوزه ارائه داد.

وی با بیان این که کیفیت زندگی شهری نسبت به گذشته کاهش یافته است گفت: شرایط نامناسب ساخت و سازها، وضعیت نامطلوب زیست محیطی کیفیت زندگی شهری را کاهش داده به گونه‌ای که استاندارد شرایط زندگی در شهرها کاهش یافته است.

حناچی در ادامه گفت: یکی از چالش‌های مهم در شهرها و مناطق روستایی این است که همه شهرها و روستاها شبیه به هم شده که این خود یک چالش جدی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت توجه به معماری این مناطق افزود: در کشور تنوع معماری و فرهنگی بسیار زیاد است به گونه‌ای که درحوزه خلیج فارس از خرمشهر تا چابهار معماری‌های خاصی در بنادر وجود دارد که این معماری‌ها بنا به فرهنگ مناطق و بنادر تغییر می‌کند.

وی با تأکید برتوجه به معماری اسلامی در شهرسازی گفت: معماری بناهای گذشته که دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مهم فنی و مهندسی است هم اکنون در ساختارهای شهری در کشور بکار گرفته می‌شود.

حناچی با بیان اینکه تاریخ ایران در حوزه دریانوردی بسیار طولانی است گفت: توسعه باستان شناسی در زیر آب می‌تواند تاریخ هویت ایران در حوزه دریانوردی را بیشتر آشکار کند.

وی همچنین ضمن اعلام نقش مهم و تاثیرگذار خلیج فارس در تمدن‌های مختلف گفت: خلیج فارس ایران نقش مهمی در تمدن‌ها دوران‌های مختلف داشته که اسناد تاریخی و بین‌المللی در این بخش موجود است.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی درباره سیراف و آثار به جا مانده بیان کرد: باید باستان شناسی زیر آب برای کشف آثار بیشتر در منطقه سیراف در استان بوشهر فعال شود چرا که آثار سیراف تا ۲ کیلومتر در زیر آب قرار دارد./

نظر شما