شناسهٔ خبر: 68013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از پل روستای سلیاکتی شهرستان نور

نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از بهره برداری پل روستای سلیاکتی شهرستان نور با حضور مسئولان محلی با اعتباری معادل ۲۵ میلیارد ریال خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان‌ مازندران, سید محمد نظری ضمن اشاره به این خبر اظهار داشت: این پل به طول ۲۴/۵ (دو دهانه ی ۱۲/۲۵ متر ) و عرض ۲۱ متر ( چهار خط عبور روی پل ۹) که از سال ۹۰ شروع شده بود با اعتباری معادل ۲۵ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آسفالت حدود یک کیلومتر از محور نور - چمستان درمحدوده پل سلیاکتی آسفالت آن با عرض هشت متر انجام و جدا کننده وسط نیز به طول یک کیلومتر انجام شده، تصریح کرد: این پروژه  در راستای تامین ایمنی عبور و مرور اجرا و عملیاتی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود : پل رودخانه سسكه‌رود در كيلومتر ۶۰۰+۶ محور نور- چمستان- آمل واقع شده است. پل موجود داراي ۳ دهانه بوده و هر دهانه آن ۷ متر طول دارد.

نظری یادآور شد : سازه پل به صورت ۱۸ عدد شمع به ارتفاع ۲۴ متر و قطر یک متر و ۴ عدد شمع به ارتفاع ۱۷ متر و قطر یک متر وعرشه ی این پل به صورت دال مجوف و پايه‌هاي این پل بتني و فاقد درز انبساط است.

وی اظهار کرد : با توجه به اینکه محور نور- چمستان- آمل يكي از محورهاي مهم ارتباطي در استان مازندران بوده و در ادامه محور ترانزيتي تهران ـ آمل (جاده هراز) بعنوان يكي از محورهاي ارتباط دهنده جاده هراز به مراكز جمعيتي شمال و غرب استان مازندران و همچنين در نقش تأمين كننده دسترسي شهرها و آباديهاي واقع در طول مسير از اهميت زيادي برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران تصریح کرد : تعریض این پل به عنوان یکی از نقاط گلوگاهی در سال ۱۳۹۰ در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران قرار گرفت .

گفتنی است در آیین بهره برداری از پل مذکور ، اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد ، امام جمعه و فرماندار و سایر مسئولان محلی نیز حضور داشتند .