شناسهٔ خبر: 68015 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام برگزار کرد؛

برگزاری جلسه آموزشی – توجیهی شرکت‌های حمل ونقل کالا و مسافر

کلاس توجیهی در راستایی آشنایی با آخرین مقررات حمل و نقل کالا ومسافر و ارائه راهکارهایی برای ایمن شدن حمل و نقل عمومی جلسه ای با حضور مدیران فنی شرکت های حمل و نقل و نمایندگان اداره کل ایمنی و ترافیک و اداره کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام,  در این جلسه معاون حمل و نقل این اداره کل اظهار داشت: بحث ايمني از جمله مسائلي است كه در صنعت حمل و نقل از اهميت شاياني دارد و نبايد ايمني فداي سرعت و روان سازي شود بحث سلامت رسيدن بار و مسافر به مقصد ، بحث اضافه تناژ ، آموزش و .... همه بعنوان شاخصه هاي هستند كه غفلت از آنان چالشهاي زيادي را فرا روي اين صنعت قرار خواهد داد.

محمد حسنی گفت: سالانه بيش از ۹۰ درصد جابجايي كالا توسط بخش حمل و نقل عمومي جاده اي صورت مي گيرد كه اين بخش نيز داري قابليت ها امكانات گسترده اي در سطح كشور است.

حسنی افزود: مدیران شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر نقش اساسی در ایمنی در جاده ها دارند و رانندگانی که تحت پوشش انها هست سعی کنند آموزش های لازم دیده باشند و عواملی چون اهتمام هرچه بیشتر به منظور مسئولیت پذیری مدیران فنی،حضور به موقع چه به صورت اهرمی و چه بصورت فیزیکی ،رعایت ضوابط و قوانین مربوط به مدیران فنی در تمامی موارد مسافری و کالا را رعایت کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه به چگونگی آخرین ضوابط حمل و نقل کالا و مسافر توجیه مدیران فنی شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر و بازدید فنی از ناوگان اتوبوسی قبل از حرکت تاکید شد.