شناسهٔ خبر: 68017 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دبیر ستاد تنظیم بازار عنوان کرد:

بنادر کشور با سرعت کالاهای اساسی را تخلیه می‌کنند/ کاهش رسوب کالا در بنادر کشور

عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روند تخلیه کالا از بنادر کشور به سرعت صورت می گیرد و دراین خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، عباس قبادی درباره روند تخلیه کالاهای اساسی از بنادر کشور اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در تخلیه کالاهای اساسی همکاری خوبی دارد و بنادر شهید رجایی، امام خمینی( ره) و چابهار به صورت ۲۴ ساعته خدمات لازم را ارایه می دهند.

وی تصریح کرد: با دستور رئیس جمهوری مبنی بر کاهش رسوب کالا در بنادر، تمام بخش ها همکاری لازم را دارند تا روند تخلیه کالاها سرعت بگیرد و کالا در بنادر نماند.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه رسوب کالاهای اساسی در بنادر کاهش یافته است، گفت: تا ماه های پیش روند ترخیص کالا و اعزام آن به شهرهای اصلی با چالش های مواجه بود ولی اکنون هیچ مشکلی وجود ندارد و سایر بخش ها چون گمرک، کامیون داران و ... تلاش خود را می کنند که کالاها به شهرها برسد.

در این باره اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفته بود: از ابتدای امسال تاکنون برای کمک به شرایط اقتصادی کشور تلاش کردیم تا برای ترخیص و خروج کالاها از بندر شهید رجایی به عنوان اصلی ترین دروازه تجارت بین المللی ایران تسهیلاتی را فراهم کنیم و این امر باعث شده تا خروج کالاها سرعت بیشتری بگیرد.

وی خاطرنشان کرده بود:علاوه بر پهلودهی بدون نوبت و تخصیص امکانات و تجهیزات تخلیه کالاها از کشتی و نگهداری آنها در محوطه‌ها، هماهنگی‌های مؤثری با دستگاه‌های همکار از جمله گمرک صورت گرفته تا کالاهای اساسی وارده به بندر در کمترین زمان ممکن از بندر خارج و به مقاصد تعیین شده در داخل کشور ارسال شود.

وی اضافه کرده بود: تشریفات مربوط به تخلیه کالاهای اساسی از کشتی به سرعت و با دقت عملیاتی لازم انجام و کامیون‌ها پس از بارگیری بدون معطلی روانه استان‌های مختلف کشور می‌شود.

عفیفی پور اذعان داشته بود: از ابتدای سال جاری تا خردادماه، حجمی نزدیک به ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی و ویژه در بندر شهید رجایی از کشتی‌ها تخلیه و روانه بازارهای داخلی شد.عمده این کالاها ۱۲۳ هزار تن شکر، ۱۲۲ هزار تن روغن نباتی و حیوانی، ۸۸ هزار تن کود و سموم شیمیایی، ۴۹ هزار تن برنج و ۱۰ هزار تن کاغذ است.