شناسهٔ خبر: 68019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار از روند احداث پروژه های عمرانی

بازدید گریوانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار به منظور بررسی موانع موجود در عدم پیشرفت کار از روند احداث پروژه های عمرانی این شهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، هومن گریوانی در این بازدید که از پروژه های مسجد محله ۱۷، پارک محله ۱۵ و ساختمان اداری مترو انجام شد در جریان روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها قرار گرفته و موانع موجود در عدم پیشرفت کار مورد بررسی قرار داد.

گریوانی در جمع پیمانکاران و ناظران این پروژه ها با اشاره به اینکه توسعه فضاهای فرهنگی و تفریحی مانند مساجد و پارک ها در شهرهای جدید براساس الگوهای شاخص معماری و همگام با اقلیم آن منطقه احداث می شود، گفت: در هر برهه زمانی شاهد تغییر در احداث این بناها بودیم چنانکه احداث پارک های محله در سال گذشته با استفاده از مصالح بوم آورد و همچنین القاء معماری اصیل ایرانی در پارک ها و بناهای مذهبی مانند مساجد اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته احداث مساجد و پارک ها در سطح شهر جدید گلبهار براساس نیاز و پراکندگی جمعیتی در اغلب محله ها گسترش یافته که در صورت نیاز شرکت عمران نسبت به افزایش این فضاها اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با بیان اینکه اکثر مراجعات و تقاضاهای مردمی برای احداث فضاهای تفریحی و ورزشی برای جوانان گلبهار است، افزود: احداث زمین های ورزشی در شهر با مشارکت نمایندگی ورزش و جوانان در حال اجرا است که در پارک ها سرا های محله جهت اجتماعات محلی، مسیر دوچرخه سواری و وسایل ورزشی ویژه کودکان و همچنین کتابخانه برای تامین اوقات فراغت نوجوانان و جوانان پیش بینی شده است.

گریوانی در ادامه این بازدید با حضور در محل ساختمان اداری مترو روند پیشرفت کار را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مترو به عنوان یک نیاز زیرساختی و اساسی برای توسعه حمل و نقل عمومی گلبهار محسوب می شود پیگیری های لازم در خصوص عملیاتی شدن فایناس در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار اذعان کرد: در حال حاضر پروژه مترو گلبهار- مشهد از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران فعال است که امیدواریم بتوانیم اعتبارات ویژه ای را برای تسریع در روند احداث جذب نماییم.