شناسهٔ خبر: 68044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعیین تکلیف بافت فرسوده ۲۳ شهر گیلان

بافت فرسوده بافت فرسوده ۲۳ شهر گیلان با ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار تعیین محدوده شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان, مدیراین اداره کل گفت: بافت فرسوده ۲۳ شهر از ۵۲شهر دارای بافت فرسوده گیلان تعیین تکلیف  و مصوب شد.

ماکان پدرام افزود: اجرای طرحهاي بازآفرینی شهری در پنج شهر استان در حال اجراست.

وی گفت: ۵۸ طرح در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهرهای رشت، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، لاهیجان و بندر انزلی مشمول اعتبارات شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بيان اينكه بالغ بر ٤٠٠ميليارد ریال اعتبار برای ۵۸ پروژه بازآفرینی در گیلان  در سال ١٣٩٨ در نظر گرفته‌شده است افزود: تاکنون ۲۰ درصد از منابع مذکور به‌صورت متمرکز در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ايران قرارگرفته که بخشی صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بازآفرین شهری استان شده است.

ماکان پدرام با اشاره به عملکرد این اداره کل در حوزه بافت‌های فرسوده گفت: برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری در قالب ۱۴۶ طرح با همكاري شهرداريها و ساير دستگاه ها در گیلان خبر داد .

مدیرکل راه و شهرسازي با بيان اینکه ۲۰ درصد از اعتبارات بازآفرینی شهری در گیلان جذب‌شده است گفت: بخشي از   اعتبار تخصیصی بازآفرینی شهری در استان جذب‌شده و مابقي از طریق انعقاد تفاهم نامه همکاری با ساير دستگاهها  و نيز تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام جذب خواهد شد.

شهر رشت با ۷۱۷ هکتار بیشترین بافت فرسوده در بین ۵۲ شهر گیلان دارد.