شناسهٔ خبر: 68057 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نظارت فنی ناوگان مسافری خراسان شمالی تشدید شد

بازدید اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن تعطیلات عید سعید فطر و آغاز سفرهای تابستانی، نظارت و بررسی فنی از ناوگان مسافری این استان تشدید شده و در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی, علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: شرکت‌های مسافری مکلف شده‌اند پیش از آغاز طرح سفرهای تابستانی، نسبت به بررسی فنی، چکاپ و نظات بر ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کرده و نقص و ایرادهای احتمالی را رفع کنند.

وی افزود: این اداره کل هم علاوه بر نظارت‌های شرکت‌های مسافری، برای ارتقای ایمنی مسافران، نسبت به بررسی فنی از ناوگان اقدام می‌کند و با حضور در پایانه‌های مسافری و نیز پلیس راه، خدمات رسانی به مسافران را تحت نظارت دارد.

بدیعی مقدم با اشاره به اجرای طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در تابستان گفت: این طرح برای تامین و ارتقای ایمنی ترددهای جاده‌ای انجام می‌شود و رویکرد ما، کاهش تخلفات در حوزه حمل و نقل عمومی است.

وی تصریح کرد: در این زمینه، علاوه بر گشت‌های نظارتی پلیس راه، گشت‌های نامحسوس این اداره کل هم نحوه خدمات رسانی به مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی را رصد می‌کنند.

وی اظهار داشت: گشت‌های نامحسوس این اداره کل در جاده‌های استان حضور داشته و خدمات رسانی به مسافران را بررسی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد به منظور تأمین ایمنی ترددهای جاده‌ای و رفاه حال مسافران، از تردد ناوگان دچار نقص و ایراد، به جد جلوگیری می‌شود.

۱۵۷ دستگاه اتوبوس، ۲۷۶ دستگاه سواری کرایه‌ای و ۲۶۰ دستگاه مینی بوس در استان خراسان شمالی در زمینه حمل و نقل عمومی مسافر فعال است که میانگین عمر این ناوگان از متوسط کشوری جوان‌تر است.

برچسب‌ها: