شناسهٔ خبر: 68060 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رشد ۶۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر/ صادرات فلزات،کالاهای ساختمانی و معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس

تخلیه بار از کشتی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۶۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در دو ماهه نخست سالجاری در بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادری و دریانوردی،  نوراله اسعدی، با تشریح گزارش عملکرد تخلیه و بارگیری در فروردین و اردیبهشت سال ۹۸ از تخلیه و بارگیری بیش از ۳۹۸ هزار تن کالا در این مدت خبر داد و افزود: در این مدت بالغ بر ۲۴ هزار  و ۹۶۱تن تخلیه کالا و ۳۷۳ هزار و ۹۷۶ تن بارگیری کالا در بندر خرمشهر انجام شده است که در مجموع نسبت به  مدت مشابه سال قبل رشد ۶۴ درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر بیان داشت: با جابجایی افزون بر ۳ هزار و ۵۹۴ نفر مسافر بین المللی  از این مرز دریایی مسافرت در این بندر به رشد  ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص میزان تخلیه و بارگیری جنرال کارگو(کالاهای عمومی) تصریح کرد: ۳۷۰ هزار و ۶۵۱ تن عملیات تخلیه و بارگیری جنرال کارگو از ابتدای سالجاری تاکنون در بندر خرمشهر است.

اسعدی تصریح کرد: عمده کالاهای صادرتی  در دو ماهه نخست امسال از بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق فلزات،کالاهای ساختمانی،کالاهای معدنی و محصولات کشاورزی بوده است.