شناسهٔ خبر: 68078 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

در هجدهمین نشست کنگره جهانی هواشناسی صورت گرفت؛

رئیس سازمان هواشناسی کشورمان با مسئولان هواشناسی ۲۰ کشور دیدار کرد/ تاکید بر حضور سازمان هواشناسی در مجامع بین المللی

سحر تاجبخش در دومین روز از هجدهمین نشست کنگره جهانی هواشناسی، رئیس سازمان هواشناسی کشور با مسئولان هواشناسی ۲۰ کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، در دومین روز از هجدهمین نشست کنگره جهانی هواشناسی WMO که در ژنو در حال برگزاری است، دکتر سحر تاجبخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در ملاقات با دکتر بقایی هامانه، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو بر لزوم همکاری بیشتر دو دستگاه جهت حضور هر چه بیشتر سازمان هواشناسی کشور در مجامع بین‌المللی تاکید کرد.

در این ملاقات نحوه مشارکت حداکثری سازمان هواشناسی در رویدادها و تبادلات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

در حاشیه این اجلاس دکتر تاجبخش با نمایندگان دائم برخی از کشورهای عضو WMO نظیر ترکیه، ارمنستان، عمان، کویت، اندونزی،فرانسه، آلمان، سوئیس، اردن، مصر، قطر، ژاپن، تانزانیا، زیمبابوه، نیجریه، ایرلند، ایتالیا، هند، سریلانکا و چین دیدار و گفتگو کرد. تبادل اطلاعات، تجربیات و دانش فنی و همچنین افزایش تعاملات دو جانبه در حوزه آموزش از جمله موارد مورد نظر طرفین بود.