شناسهٔ خبر: 68114 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۵۵۰ کیلومتر از راه‌های استان اردبیل ردیف ملی دارد

تسطیح راه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: درحال حاضر یک ۱۵۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان اردبیل از ردیف اعتباری ملی برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل با قدردانی از تلاش های ارزشمند و ماندگار بهنامجو استاندار اردبیل ، مجمع نمایندگان استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در تخصیص اعتبارات مناسب برای دوبانده کردن راه‌های مواصلاتی استان اردبیل در مسیرهای مختلف اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی در استان اردبیل برقرار است، خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۵۵۰ کیلومتر دارای ردیف اعتباری ملی است تا اکثر این راه‌ها به محورهای بزرگراهی و دوبانده تبدیل شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در چند سال اخیر در کمتر از ۳۰۰ کیلومتر این منابع و ردیف اعتباری ملی به ثبت رسیده بود که با پیگیری‌های انجام شده در دو سال اخیر اکثر راه‌های مواصلاتی استان از ردیف اعتبار ملی برخوردار شدند.

حیدری گفت: دو سال پیش اعتبارات ملی حوزه راه استان ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که این رقم در امسال به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ملی در حوزه راه

وی به تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ملی در حوزه راه اشاره کرد و گفت: در امسال نیز با شروع فصل کاری تمام سعی ما بر این است تا پروژه‌های اولویت‌دار بزرگراهی استان فعال شده و زمینه اجرا و تکمیل آنها فراهم آمده است.

حیدری با یادآوری اینکه ما اواخر سال گذشته با تنگنای مالی در پرداخت اعتبارات جاری روبرو بودیم که با حمایت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی مشکلات حل شده و ما آخر سال شرمنده کارکنان خود نشدیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در این جلسه به ۱۳ مصوبه کارگروه زیربنایی استان در موافقت با پروژه‌های تغییر کاربری و صدور مجوز برای احداث مجتمع‌های بین راهی، گردشگری، پرواربندی گوساله، بره و ... اشاره کرد که اعضای این کارگروه با اکثر این پروژه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌ای موافقت کردند.